Materiał Partnera

Produkcja opakowań – wykreuj swoją markę!

Produkcja opakowań – wykreuj swoją markę!

Każdy z nas doskonale rozpoznaje butelki coca-coli czy puszki pepsi. Produkty te są dla nas charakterystyczne pod względem smakowym, ale również wizualnym. To właśnie opakowania produktów żywnościowych są tak znane, że potrafimy rozpoznać je z łatwością i sięgać po nie bez uprzedniego sprawdzenia marki i ceny. Podobnie jest w przypadku sklepów odzieżowych – foliowe opakowania kojarzą nam się z sieciówkami, a te w kartonowych są zarezerwowane dla sklepów lepszej jakości. Poznaj tajniki produkcji opakowań.

Producenci opakowań

W przypadku produkcji opakowań warto zauważyć, jak dużą ilość produktów wykorzystuje przemysł spożywczy, a także rynek lokali gastronomicznych. To właśnie restauracje, kawiarnie, cukiernie, piekarnie czy sklepy wymagają stałej współpracy z takimi producentami opakowań jak Tedmark Sp. z o.o. przy terminowym i wielonakładowym zaopatrywaniu w opakowania gastronomiczne różnego rodzaju. Takie firmy wytwarzają między innymi opakowania na kanapki i przekąski, kartony do ciast, kartony do pizzy, pojemniki plastikowe, papierowe i styropianowe, torebki foliowe i papierowe, butelki PET, a także kubki i sztućce plastikowe oraz artykuły higieniczne takie jak serwetki. 

Jakość opakowań

W przypadku produkcji opakowań gastronomicznych bardzo ważna jest ich jakość. Muszą one być przystosowane do takich czynników jak temperatura produktu opakowanego, wilgotność, funkcjonalność czy też elastyczność. Warto wiedzieć, że do produkcji opakowań wykorzystuje się nowoczesne linie produkcyjne, a także specjalistyczne maszyny, które znacznie obniżają koszt hurtowego zakupu. Wszystkie serie opakowań muszą mieć przeprowadzone odpowiednie audyty jakościowe, a od firm z branży wymaga się posiadania kilku certyfikatów jakości. W przypadku poszukiwania odpowiedniego producenta i dystrybutora zwróć szczególną uwagę na certyfikaty systemu zarządzania jakością ISO 9001: 2008 oraz BRC Storage and Distribution. Jeśli chodzi o materiały do różnego rodzaju opakowań, są to najczęściej tworzywa sztuczne bądź ekologiczne. Wyróżnia się między innymi: absorber (do tacek styropianowych), EPS (styropian m.in. do opakowań na wynos), HDPE (reklamówki foliowe – jednorazówki), LDPE (wykorzystywany do produkcji dozowników, pojemników), polietylen, polipropylen.

Odpowiedni projekt

Nie tylko jakość opakowania się liczy, ale również jego aspekt wizualny. Ważne jest to, aby dany producent był w stanie wytworzyć dla nas opakowania gastronomiczne z odpowiednim nadrukiem i szatą graficzną. Ma to olbrzymie znaczenie dla rozpoznawalności marki i jej jakości. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym wizualnie kartonowym opakowaniom na placki czy pizzę, bądź kopertom gastronomicznym na frytki, zapiekanki, hot-dogi i burgery, wzrasta przywiązanie klienta do danego punktu gastronomicznego. Jest to mechanizm psychologiczny i marketingowy, który zna każdy z nas. Wizualny aspekt opakowań ma bardzo duże znaczenie – już sama serwetka z nadrukiem logo firmy oraz z jej sloganem powoduje, że wzrasta szansa, że klient wróci w dane miejsce.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz