Artykuł sponsorowany

Proces wdrożenia systemu streamingu na żywo. Jak to wygląda w praktyce?

Proces wdrożenia systemu streamingu na żywo. Jak to wygląda w praktyce?

Streaming na żywo jest popularnym sposobem na relacjonowanie jakiegoś ważnego wydarzenia, np. konferencji naukowej, eventów muzycznych i filmowych. Odbywa się za pomocą specjalnego sprzętu (w przypadku profesjonalnych firm) lub mediów społecznościowych. Każde przedsiębiorstwo wykorzystuje odpowiednie technologie oraz ma dostęp do konkretnych serwisów streamingowych, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.

Czym jest live streaming?

Streamingiem określamy przesyłanie obrazu video i audio do sieci lub telewizji. Wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym za pomocą specjalistycznego sprzętu. Jest to zatem relacjonowanie na żywo jakiegoś wydarzenia, np. spotkania rady gminy czy transmisja Mszy Świętej.

Streaming może być realizowany przez specjalistyczne firmy. Doskonałym przykładem jest firma AZTV, mająca wieloletnie doświadczenie w transmisjach różnych zdarzeń na żywo. Najczęściej dzieje się to w przypadku wydarzeń na dużą skalę. Może być również prowadzony dla mniejszej grupy odbiorców, przy wykorzystaniu mediów społecznościowych. W drugiej opcji nie wymaga już odpowiedniego sprzętu (wystarczy telefon komórkowy lub prosty aparat i kamera) ani dodatkowych umiejętności z zakresu produkcji materiałów video. Jak każda inna usługa, również live streaming przy użyciu mediów społecznościowych ma swoje wady. Do najważniejszych z nich należą blokowanie treści, brak stabilności. Takie rozwiązanie nie sprawdza się również przy transmisji ciągłej. 

Czym charakteryzuje się live streaming?

Live streaming prowadzony przez specjalistyczne firmy, musi charakteryzować się wysokim standardem i elastycznością. Przedsiębiorstwa wykorzystują zwykle protokoły HLS, RTMP, HTTP, a także oferują funkcje DVR, VOD, LIVE. Ważne jest otwarcie na potrzeby, możliwości i upodobania odbiorców. Firmy dbają o to, by transmisje na żywo były widoczne na systemach Android, iOS, a także technologiach Flash czy HTML (na komputerze). Wykorzystywane serwery są skalowalne, dlatego streamingi można udostępniać zarówno małym, jak i dużym grupom odbiorców

Transmisja powinna być też bezpieczna. Serwery nie mogą być umieszczone w dowolnym miejscu. Powinny znajdować się w nowoczesnych centrach danych.

Jak przygotować live streaming? 

Live streaming jest realizowany inaczej w zależności od ilości odbiorców oraz wykorzystanego sprzętu. W specjalistycznych firmach podstawą są urządzenia. Takie przedsiębiorstwa dysponują zazwyczaj mobilnymi i satelitarnymi łączami internetowymi, wielokanałowymi cyfrowymi mikserami wizji, systemami powtórek i graficznymi, kamerami segmentu „broadcast”, sprzętowymi lub systemowymi encoderami, a także wozami transmisyjnymi. Niezbędny element stanowi również dostęp do wielu serwisów streamingowych. Tak realizowane są najróżniejsze wydarzenia sportowe, eventy muzyczne i filmowe, konferencje naukowe, wydarzenia firmowe i akcje promocyjne.

Sytuacja prezentuje się inaczej w przypadku live streamingu za pomocą mediów społecznościowych. Popularne w ostatnim czasie są szczególnie transmisje video z gier.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz