Artykuł sponsorowany

Poznaj typowe awarie sprężarek tłokowych wraz ze specjalistami firmy GCS

Poznaj typowe awarie sprężarek tłokowych wraz ze specjalistami firmy GCS

Sprężarki tłokowe smarowe i bezsmarowe stosowane są w szeroko rozumianym przemyśle lekkim oraz ciężkim, a także w motoryzacji czy w budownictwie. Urządzenia te odpowiadają bowiem za zasilanie w sprzężone powietrze różnych układów pneumatycznych oraz instalacji gazowniczych. Wiele tego typu sprzętów wykorzystywanych jest nawet w ekstremalnych warunkach pracy – np. rozruch wysokoprężnych silników spalinowych czy włączanie hamulców pneumatycznych maszyn – co niestety sprzyja występowaniu w ich obrębie awarii. O jakich typowych uszkodzeniach mowa? Tego dowiedzieć się można dzięki wiedzy, którą dzielą się z nami specjaliści firmy GCS Krzysztof Guzy.

O sprężarkach tłokowych słów kilka

Zanim specjaliści z firmy GCS, która sprzedaje części do sprężarek i remontuje takie urządzenia, wymienią typowe awarie pojawiające się w kompresorach, warto przypomnieć, czy one tak naprawdę są. Najpopularniejszych typem takich sprzętów są modele tłokowe, które dzielą się na jedno- i wielocylindrowe. Sprężarki tłokowe produkowane są również w dwóch ważnych wersjach: smarowej i bezsmarowej, a jak podkreślają specjaliści firmy GCS Krzysztof Guzy, częścią ich usług jest przerabianie pierwszych wymienionych kompresorów w taki sposób, by ich praca nie wymagała stosowania mazi roboczych. Taki remont korzystny jest dlatego, iż starsze urządzenie można dostosować do nowoczesnych standardów, podwyższając jego energooszczędność oraz ogólną wydajność.

Wracają jednak do charakterystyki sprężarek tłokowych, warto określić ich budowę. Takie kompresory o mniej lub bardziej rozbudowanej konstrukcji składają się między innymi na korpus cylindra, głowicę z zaworami, układ korbowy oraz na jego pomniejsze elementy tj. tłok, wał korbowy i korbowód. Praca sprężarki w dużej mierze oparta jest zaś na ruchu posuwisto-zwrotnym właśnie tłoka, który przemieszczając się w dół, wytwarza podciśnienie w cylindrze. W kolejnych mechanizmach pracy sprężarki zasysa ona powietrze i doprowadza do jego sprężenia dzięki różnicy ciśnień.

Typowe awarie sprężarek tłokowych

Poważne awarie sprężarek tłokowych występują stosunkowo rzadko i związane są z przegrzaniem urządzenia, nieprawidłowym smarowaniem czy brakiem okresowej wymiany zaworów, co może doprowadzić do rozszczelnienia układu ssącego i pośrednio do zatarcia układu korbowego, jeśli problemem okaże się niewłaściwy wskaźnik ciśnienia oleju. Specjaliści z firmy GCS zdradzają również, że warsztaty serwisowe oraz klienci indywidualni najczęściej wybierają z ich oferty następujące podzespoły na wymianę:

  • dławice,

  • pierścienie dławicowe,

  • pierścienie tłokowe,

  • pierścienie prowadzące,

  • pierścienie zgarniające olej,

  • tłoki,

  • tłoczyska,

  • zawory.

Na szczęście wyeksploatowanie wymienionych akcesoriów nie wiąże się z dużymi kosztami remontu uszkodzonej sprężarki, ale ważne jest to, by nie dopuścić do kolejnych awarii poprzez zastosowanie wysokiej klasy części.

Wysokiej klasy części do sprężarek

Skuteczny remont, modernizacja czy usunięcie niewielkiej usterki w obrębie kompresora powinno wiązać się z zakupem wysokiej klasy certyfikowanych oraz atestowanych części do sprężarek. Takie znaleźć można u producenta i dystrybutora GCS, który dostarcza podzespoły między innymi do urządzeń marek Atlas Copo, NEA, LMF, Thome Cerpelle, Wortingthon, ABC, SIAD, Mafa Wurzen, LINDE, Ateliers Francois, Bellis&Morcom, ESSLINGEN oraz ARIEL.

Sprzedawanymi przez GCS Krzysztof Guzy częściami do sprężarek są zaś elementy tylko i wyłącznie produkowane przez światowej sławy grupę COMPRESSOR PRODUCTS Int. Oferuje ona wiele innowacyjnych wyrobów, a przykładem są bezawaryjne zawory Hi-Flo™.

Opracowanie:
Warszawa, Korkowa 167 lok. 211
tel. 22 810 25 42
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz