Artykuł sponsorowany

Postaw na profesjonalistów – nawiąż współpracę ze Spółdzielnią Mieszkaniową w Przysusze

Postaw na profesjonalistów – nawiąż współpracę ze Spółdzielnią Mieszkaniową w Przysusze

Każda wspólnota mieszkaniowa potrzebuje odpowiedniej administracji nieruchomości. Kontrolą nad płatnościami, zlecaniem okresowych przeglądów technicznych budynków, administrowaniem lokalami użytkowymi, mieszkaniami oraz garażami, prowadzeniem ewidencji lokali, kontrolą utrzymania czystości na terenie obiektów oraz sporządzaniem niezbędnych sprawozdań finansowych zajmuje się Spółdzielnia Mieszkaniowa w Przysusze.

Wspólnota mieszkaniowa – prawa i obowiązki

Lokatorzy, którzy nabyli swoje mieszkanie, lokal użytkowy bądź garaż od dewelopera, tworzą wspólnotę mieszkaniową i mają udziały w nieruchomości. Ta, jako taka nie jest w świetle prawa podmiotem gospodarczym. Nie ma więc majątku ani osobowości prawnej. Może natomiast zaciągać zobowiązania, nabywać prawa, pozywać i być pozywana. Najczęściej właściciele lokali za pomocą aktu notarialnego ustanawiają niezależny podmiot – na przykład spółdzielnię mieszkaniową – którego zadaniem będzie zarządzanie mieszkaniami oraz reprezentacja mieszkańców w kontaktach z firmami zewnętrznymi. Zadania administratora określane są w umowie zawartej pomiędzy nim a zarządem nieruchomości mieszkaniowej. Do najczęściej zlecanych czynności zaleca się zlecanie napraw infrastruktury budowlanej i technicznej, administrowanie garażami, prowadzenie dokumentacji, pobieranie opłat na utrzymanie części wspólnej, opracowywanie regulaminów czy nadzór nad firmą sprzątającą.

Postaw na profesjonalistów

Profesjonalnym zarządzaniem nieruchomościami oraz administracją budynków zajmuje się Spółdzielnia Mieszkaniowa w Przysusze, w województwie mazowieckim. Dzięki blisko pięćdziesięcioletniemu doświadczeniu na rynku świadczone usługi znajdują się na najwyższym poziomie. Zakres obowiązków, jakich mogą się podjąć wykwalifikowani pracownicy to:

  • weryfikacja stanu prawnego i zgodności stanu ewidencyjnego ze stanem faktycznym nieruchomości;

  • zarządzanie lokalami użytkowymi;

  • administrowanie mieszkaniami;

  • zarządzanie garażami;

  • nadzór nad prowadzeniem dokumentacji technicznej nieruchomości oraz przygotowywanie materiałów sprawozdawczych dla zarządu wspólnoty i właścicieli lokali;

  • zlecanie okresowych przeglądów budynków i urządzeń stanowiących wyposażenie nieruchomości;

  • zlecanie napraw infrastruktury technicznej i budowlanej oraz ich bieżąca konserwacja;

  • prowadzenie ewidencji lokali – między innymi zużycia wody i ciepła;

  • prowadzenie ewidencji przychodów, kosztów i rozliczeń z właścicielami, usługodawcami, a także dostawcami mediów;

  • sporządzanie sprawozdań finansowych i planów remontowych oraz raportowanie ich wykonania;

  • Zwoływanie zebrań właścicieli lokali należących do wspólnoty mieszkaniowej, przynajmniej raz do roku;

  • Reprezentowanie wspólnoty na zewnątrz.

Spółdzielnia Mieszkaniowa w Przysusze sprawuje ponadto kontrolę nad utrzymaniem czystości nieruchomości i koresponduje z właścicielami lokali. W przypadku otrzymania zgłoszenia o występującej usterce czy powstałym problemie reaguje natychmiast. Dobro mieszkańców jest najwyższym priorytetem pracowników.

Opracowanie:
Przysucha, Skowyry 36
tel. 48 675 32 25
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz