Artykuł sponsorowany

Podstawowe zasady spawania plastikowych owiewek motocyklowych

Podstawowe zasady spawania plastikowych owiewek motocyklowych

Choć spawanie kojarzone jest przede wszystkim z łączeniem elementów metalowych, to jednak z powodzeniem można w ten sposób naprawiać także plastikowe komponenty motocykli, jak choćby owiewki. Jednak tak, jak w przypadku każdej naprawy uszkodzonych elementów, ważne jest, by pamiętać o zasadach pracy z danym materiałem. Dzięki temu można uniknąć wielu poważnych błędów jak choćby nietrwałość spawu.

Zastosowanie odpowiednich urządzeń i techniki spawania

Podejmując się samodzielnej naprawy owiewek motocyklowych, można wykorzystać do tego celu nagrzewnice, opalarki, a także ręczne spawarki do plastiku. Trzeba się jednak wówczas liczyć z tym, że amatorsko wykonany spaw, nie będzie solidny i może pęknąć w każdej chwili - także podczas jazdy.

Znacznie bezpieczniej jest skorzystać z usług profesjonalnego warsztatu, wyposażonego w spawarki stacjonarne. Dzięki możliwości regulacji temperatury można z powodzeniem naprawiać owiewki motocyklowe wykonane z różnych rodzajów tworzyw sztucznych.

Wielu posiadaczy motocykli decyduje się w przypadku awarii plastikowych elementów na ich wymianę na części nowe lub używane. Jednak posiadając komponent oryginalny, który z całą pewnością kosztował niemało, warto zlecić jego spawanie. Dzięki temu przywróci mu się utraconą solidność, a przy tym nie będzie konieczny zakup nowych komponentów.

Przygotowanie powierzchni do spawania

Każdorazowo przed rozpoczęciem spawania owiewek motocyklowych konieczne jest ich dokładne oczyszczenie z wszelkich zabrudzeń i tlenków - tłumaczy specjalista z firmy Tomasz Kamiński Spawanie plastiku” z Poznania. Wykorzystuje się do tego celu szlifierkę kątową z papierem ściernym o różnej granulacji, w zależności od występujących na powierzchni tworzywa sztucznego zabrudzeń.

Przed rozpoczęciem prac konieczne jest również odtłuszczenie plastiku. Wykorzystuje się do tego celu środki chemiczne, w tym najbardziej popularne: aceton i izopropanol.

Zaletą korzystania z usług fachowców jest również pewność co do tego, że właściwie zostanie dobrane tworzywo spoiwa do struktury owiewki motocyklowej. Nieprawidłowy dobór drutu spawalniczego spowoduje, że połączenie elementów pęknie lub odpadnie po ostygnięciu.

Niezwykle istotne jest również dobranie temperatury elektrod spawarki do tworzywa sztucznego, z którego wykonane są poddawane naprawie elementy. Owiewki motocyklowe wykonywane są współcześnie przede wszystkim z odpornego i twardego ABS (Akrylnitril-butadien-styren), który wymaga rozgrzania urządzenia do 240°C.

Przeprowadzając spawanie, należy także pamiętać o odpowiednim docisku drutu do spawanych tworzywa. W przeciwnym wypadku połączeni nie będzie trwałe. Podobny problem może wystąpić, jeśli działanie elektrody będzie nakierowane wyłącznie na spoinę i jej podłoże. Rozgrzane do odpowiedniej temperatury, zapewniającej elastyczność materiału jest konieczne w przypadku obu łączonych ze sobą elementów.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz