Artykuł sponsorowany

Biuro Doradztwa Podatkowego Lidii Sarneckiej: Podatkowe księgi przychodów i rozchodów

Biuro Doradztwa Podatkowego Lidii Sarneckiej: Podatkowe księgi przychodów i rozchodów

W Polsce możemy wyróżnić dwa ustroje rachunkowe podmiotów gospodarczych. Mowa o księgowości na zasadach ogólnych, oraz uproszczonych. W drugim przypadku do czynienia mamy przede wszystkim z podatkowymi księgami przychodów i rozchodów, które prowadzą między innymi osoby fizyczne prowadzące pozarolnicza działalność gospodarczą, czy też spółki cywilne osób fizycznych – pamiętać należy jednak o limitach, które po przekroczeniu, powodują konieczność przejścia na księgi rachunkowe. Przeczytaj, jak w prowadzeniu KPiR pomaga Biuro Doradztwa Podatkowego Lidii Sarneckiej.

Zakładanie księgi

Księgi przychodów i rozchodów w myśl przepisów rozporządzenia ministra finansów, przygotowuje sam podatnik. Tu warto wiedzieć, że jest to możliwe również w wersji elektronicznej. Ta musi jednak spełniać kilka warunków. Mowa o posiadaniu pisemnej instrukcji KPiR, a także funkcji błyskawicznego i bezpośredniego wglądu w archiwizowane dane, przez instytucje kontrolne. Istotne jest zatem to, aby nasze księgi w formie elektronicznej, pozwalały również na szybkie przekonwertowanie ich do wersji papierowej. Ważna zasada mówi również o konieczności zabezpieczenia nośników z KPiR tak, aby w przypadku uszkodzenia sprzętu, czy systemu, księgi były w 100% odzyskiwane.

Założeniem ksiąg przychodów i rozchodów, możemy zaś zająć się sami lub też możemy poprosić specjalistów z biur rachunkowych. To oni doradzą m.in. to, jaki program kupić, aby prowadzić KPiR we wspomnianej wersji elektronicznej. Podmiotem, który pomaga w fachowym i skrupulatnym prowadzeniu tej formy księgowości w różnych przedsiębiorstwach, jest między innymi Biuro Doradztwa Podatkowego Lidii Sarneckiej z Torunia.

Na czym polega prowadzenie KPiR?

KPiR uważane są za narzędzie księgowości uproszczonej, przede wszystkim ze względu na sposób zapisywania ruchów gospodarczych. W porównaniu z księgami rachunkowymi, księgi przychodów i rozchodów nie kontrolują kapitału jednostki, a także zachodzących w nim zmian. Do tego może służyć np. spis inwentarza. Na czym zatem polega prowadzenie KPiR? Przede wszystkim na ścisłej rejestracji przychodów ze sprzedaży, zakupu towarów i wydatków, które zapisywane są pojedynczo po dokonaniu transakcji. Ważna jest przy tym chronologiczność, a także prowadzenie dodatkowych narzędzi w formie np. ewidencji środków trwałych. Odpowiadając raz jeszcze na pytanie, na czym polega prowadzenie księgi przychodów i rozchodów, warto wiedzieć, że na tym, iż stosuje się je głównie do celów podatkowych. Informacje w nich zawarte nie pozwalają na tworzenie rozległych analiz ekonomicznych firmy, co jest możliwe przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych. 

Jakie inne usługi oferuje Biuro Doradztwa Podatkowego?

Biuro Doradztwa Podatkowego Lidii Sarneckiej to firma specjalizująca się w usługach z zakresu udzielania porad i opinii prawnych dotyczących obowiązków podatkowych podatników oraz płatników. Zespół składa się z doświadczonych doradców podatkowych, którzy pomagają swoim klientom w prowadzeniu działalności gospodarczej, zapewniając im kompleksowe wsparcie w zakresie podatkowym. Biuro oferuje również reprezentowanie swoich klientów przed organami podatkowymi i skarbowymi oraz sądami administracyjnymi. Klienci Biura Doradztwa Podatkowego Lidii Sarneckiej mają również dostęp do szerokiej gamy usług, takich jak audyty księgowe i podatkowe, które pozwalają na dokładne zidentyfikowanie ewentualnych błędów i nieprawidłowości w dokumentacji finansowej oraz na ich naprawienie przed rozpoczęciem kontroli przez organy podatkowe.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz