Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów w niewielkich przedsiębiorstwach
Czym jest księga przychodów i rozchodów?
KPiR jest swego rodzaju narzędziem, które pozwala na prowadzenie usystematyzowanej księgowości. Z tego typu rozwiązania mogą korzystać osoby posiadające jednoosobową działalność gospodarczą lub będące częścią spółki jawnej, czy też partnerskiej. To najprostsza możliwa forma rozliczania firmy z Urzędem Skarbowym. Można ją prowadzić w sposób tradycyjny, w formie papierowej lub za pomocą specjalnego oprogramowania. Wybór metody zależy głównie od indywidualnych upodobań każdego przedsiębiorcy, choć w dzisiejszych czasach większość bardziej ufa księgowości elektronicznej. Ceny programów są stosunkowo niskie i dostępne dla każdego, nawet w przypadku bardzo małych, jednoosobowych biznesów.
Co należy uwzględnić w Księdze Przychodów i Rozchodów:
- przychody przedsiębiorstwa;
- zakup towarów handlowych;
- zakup materiałów podstawowych;
- wydatki powiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej;
- koszty badawczo-rozwojowe.
Zakładając księgę przychodów i rozchodów, trzeba prowadzić ją od daty 1 stycznia bieżącego roku lub od pierwszego dnia założenia działalności. Należy pamiętać, aby w ciągu maksymalnie 20 dni zgłosić ten fakt do Urzędu Skarbowego. W przypadku spółek obowiązek ten należy do każdego wspólnika.
W czym pomoże Ci biuro rachunkowe?
Biura rachunkowe przede wszystkim zajmie się wszystkimi formalnościami i obliczeniami, dzięki którym bez problemu rozliczysz się z Urzędem Skarbowym i będziesz miał wgląd w aktualne raporty finansowe swojej firmy. Korzystając z usług profesjonalnego księgowego, masz pewność, że unikniesz ewentualnych pomyłek, za które grożą nie tylko wewnętrzne straty finansowe, ale również niejednokrotnie wysokie kary grzywny.
Zakres usług związanych z KPiR zewnętrznego księgowego na podstawie oferty Biura Rachunkowego Komfort Plus:
- prowadzenie KPiR wraz z miesięcznym oraz kwartalnym wyliczeniem zaliczki na podatek PIT;
- roczne rozliczenie podatkowe PIT;
- ewidencja wyposażenia, środków trwałych, a także wartości niematerialnych i prawnych danego przedsiębiorstwa;
- ewidencja sprzedaży i zakupów na potrzeby podatku VAT;
- miesięczne i kwartalne deklaracje VAT-7/VAT-7K oraz VAT-UE;
- prowadzenie rozliczeń ZUS.