Artykuł sponsorowany

Plastikowe karty lojalnościowe. Wpływ kart lojalnościowych na sprzedaż

Plastikowe karty lojalnościowe. Wpływ kart lojalnościowych na sprzedaż

Programy lojalnościowe niosą za sobą wiele korzyści – nie tylko dla klienta. Choć może czasem trudno w to uwierzyć, dzięki nim firmy naprawdę osiągają znacznie lepsze wyniki finansowe. Dzieje się tak z kilku powodów, których przyczyny należy upatrywać w tym, jak sprawnie działa dany program lojalnościowy. Jego podstawowym elementem jest karta lojalnościowa pozyskana z odpowiedniego źródła. Jeśli program jest odpowiednio opracowany, obie strony – przedsiębiorstwo oraz jego klienci – znacząco zyskują.

Jak zyskać lojalność klientów?

Proces budowania lojalności klientów jest długotrwały i pełny wyzwań. Koncentruje się on przede wszystkim na budowaniu wysokiego stopnia zaufania. Klient ufający w wiarygodność firmy, z której usług korzysta, ma większą szansę na stanie się klientem lojalnym. Trzeba bowiem wiedzieć, że te dwie cechy nie są ze sobą tożsame – klient ufający firmie niekoniecznie pozostanie wobec niej lojalny. Lojalność oznacza tutaj bowiem przede wszystkim klienta zjednanego i przekonanego do oferty danej firmy do tego stopnia, że świadomie do niej powraca. Klient lojalny to nie taki, który korzysta z usług naszego przedsiębiorstwa, bo mu wygodniej czy dlatego, że są one najtańsze. Klient lojalny to taki, który uważa, że nasza działalność jest najlepsza na rynku – i dlatego chętnie ją wesprze. Jednym ze sprawdzonych sposobów na budowanie lojalności klienta jest wdrożenie programu lojalnościowego. Jeśli zostanie dobrze opracowany, pozwala na osiągnięcie znaczących zysków. Nawiązanie długotrwałej relacji z klientem musi odbywać się na płaszczyźnie indywidualnej. Podstawowym narzędziem takiej komunikacji jest identyfikacja klienta, czego najlepiej dokonać poprzez obdarowanie go kartą lojalnościową – pozyskaną od czołowego ich producenta na naszym rynku, firmy Polskie Karty.

Przełożenie lojalności klientów na wyniki sprzedaży

Wiemy już zatem, że lojalny klient nie zwraca szczególnej uwagi na lokalizację naszej firmy czy oferowane ceny. Te kwestie ważne są na samym początku, stanowią istotne czynniki przyciągające klientów i zachęcające ich do korzystania z naszych usług. Z czasem jednak ważniejsze staje się przekonanie, że to nasza firma jest najlepsza na rynku. Generuje to potrzebę obcowania z dobrami, którymi firma obraca. Klient czuje się wówczas spełniony i dowartościowany. Najnowsze badania udowadniają, że ci z klientów, którzy posiadają karty lojalnościowe, wydają w swoich ulubionych sklepach znacznie większe sumy pieniędzy. Lojalność ma więc bezpośredni wpływ na wysokość sprzedaży i zdecydowanie warto o nią walczyć wdrażając dobrze zaplanowane programy lojalnościowe.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz