Artykuł sponsorowany

Pełna księgowość – czym jest i kto ma obowiązek ją prowadzić?

Pełna księgowość – czym jest i kto ma obowiązek ją prowadzić?

Pełna księgowość to sposób ewidencjonowania przychodów i kosztów firmy oraz stanu majątkowego przedsiębiorstwa. To najbardziej precyzyjny system księgowania, który daje pełen obraz stanu finansowego danej firmy. Na czym polega pełna księgowość i kiedy należy ją prowadzić?

Dla kogo pełna księgowość?                            

Pełna księgowość to najbardziej rozbudowana forma rozliczania przychodów przedsiębiorstwa, która wymusza ewidencjonowanie każdego wydarzenia gospodarczego w firmie. Ten model księgowości powstał z myślą o najbardziej dochodowych działalnościach, które obracają znacznie wyższymi kwotami niż mikroprzedsiębiorstwa i średnie firmy. Tak daleko posunięta szczegółowość w rozliczeniach pozwala wychwycić wszelkie próby przeprowadzenia nieuczciwych operacji i sprzyja utrzymaniu finansowej transparentności firmy.

Podstawową korzyścią związaną z prowadzeniem pełnej księgowości jest ukazanie rzetelnego obrazu kondycji finansowej firmy, z czego mogą skorzystać udziałowcy, inwestorzy oraz organa sprawujące pieczę nad praworządnością firmy.

Prowadzenie pełnej księgowości jest obligatoryjne w przypadku: spółek handlowych, samorządów, jednostek oraz zakładów budżetowych, jednostek funkcjonujących na zasadach prawa bankowego oraz działającym dzięki subwencjom i dotacjom oraz osób zagranicznych.

Przejście na księgi rachunkowe

Po przekroczeniu ustawowej sumy 8 559 000 zł (dane za 2019 rok) rozliczenia w oparciu o księgę przychodów i rozchodów zostają zamknięte, i zinwentaryzowane.

Przedsiębiorca przechodzi na pełną księgowość, która narzuca znacznie więcej obowiązków. To kluczowy moment dla działalności firmy, który otwiera nowe możliwości. Decydując się na skorzystanie z usług sprawdzonego biura rachunkowego, takiego jak GF Acer Kredyty Ubezpieczenia Usługi Rachunkowe, przedsiębiorca może wiele zyskać.

Po pierwsze, większa dbałość o detale pozwala na bardziej szczegółową analizę obrotu finansowego w firmie. Dzięki temu można tworzyć strategiczne plany budżetowe i optymalnie planować wydatki. Pełna księgowość to także większa transparentność działań, co z kolei buduje zaufanie do marki i przyciąga inwestorów.

Prowadząc pełną księgowość można wiele zyskać. Systematycznie prowadzona inwentaryzacja majątku i zobowiązań finansowych pozwala w porę dostrzec negatywne zmiany i tendencje do powiększania zobowiązań kredytowych. To także sposób na weryfikację, czy wszystkie faktury są regulowane terminowo i jak wygląda stan posiadania firmy. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz