Materiał Partnera

Outsourcing IT – czym jest i jakie niesie korzyści?

Outsourcing IT – czym jest i jakie niesie korzyści?

Usługi informatyczne są bardzo cenione w dzisiejszym świecie. Chyba każdy posiada komputer i zapewne większość osób borykała się z jego problemami. Jeśli nie umiemy poradzić sobie z rozwiązaniem takich problemów, najczęściej korzystamy z usług firmy informatycznej, której pracownicy fachowo naprawią nasz sprzęt. Naprawa komputerów to nie wszystkie oferowane usługi informatyczne. W firmach dużo częściej korzysta się z innych usług.

Korzyści wynikające z outsourcingu IT

Outsourcing IT jest coraz bardziej popularny. Działanie to polega na przekazaniu zadań zawiązanych z informatyką zewnętrznej firmie, najczęściej takiej, która dobrze zna się na działaniach informatycznych. Zakres współpracy między przedsiębiorstwem a firmą informatyczną zazwyczaj jest ustalany indywidualnie i dotyczyć może różnych obszarów. Do zadań firmy informatycznej należeć może między innymi:

  • doradztwo i helpdesk,
  • sieci LAN,
  • obsługa teleinformatyczna,
  • usuwanie usterek i awarii,
  • zarządzanie bezpieczeństwem sieci komputerowych,
  • archiwizacje danych i kopie bezpieczeństwa.

Obecnie wiele przedsiębiorstw chętnie decyduje się na rozwiązanie, jakim jest outsourcing IT. Takie działania mają wiele korzyści. Przede wszystkim zapewniają komfort w prowadzeniu przedsiębiorstwa, ponieważ wszystkie rzeczy związane z komputerami wykonywane są wyspecjalizowanych fachowców z firmy informatycznej. Jak dowiedzieliśmy się od specjalisty w tej dziedzinie z firmy Global Outsourcing Paweł Żurowski, wysoka jakość świadczonych usług przez firmę informatyczną pozwoli na wzrost efektywności i wydajności pracy. Ważną korzyścią dla przedsiębiorców korzystających z takich usług jest możliwość obniżenia kosztów związanych z utrzymaniem sprzętu informatycznego. Poza tym taka współpraca pozwoli zaoszczędzić czas, który przedsiębiorcy musieliby poświęcić na zajęcie się sprawami informatycznymi.

Często firmy informatyczne oferują swoim klientom profesjonalną obsługę każdego dnia przez całą dobę. Dzięki temu możliwe jest wczesne wykrywanie awarii oraz możliwość podjęcia szybkich działań polegających na usunięciu usterek. Poza tym współpraca z firmą informatyczną zapewni dostęp do fachowców z tej branży i wiedzy z zakresu informatyki.

Usterki związane z komputerami

Jedną z podstawowych usług oferowanych przez firmy informatyczne jest usuwanie usterek i awarii związanych ze sprzętem komputerowym. Problemy mogą dotyczyć różnych elementów komputera. Najczęściej awariom ulegają:

  • Pamięć operacyjna RAM – objawami problemów z pamięcią RAM są krótkie, piszczące sygnały z komputera. Awaria pamięci operacyjnej RAM uniemożliwia uruchomienie komputera.
  • Karta graficzna – problemy z tym elementem łatwo rozpoznać, ponieważ w przypadku zepsutej karty graficznej komputer się uruchomi, jednak ekran pozostanie czarny, a sprzęt wyda sygnały dźwiękowe.
  • Płyta główna – awaria tego elementu nie pozwoli na włączenie komputera. Aby upewnić się, że płyta główna nie działa, należy odłączyć od niej inne podzespoły poza procesorem, pamięcią RAM i kartą graficzną. Gdy komputer dalej się nie włącza, możemy mieć pewność, że któryś z tych elementów jest uszkodzony.
  • Dysk twardy – najczęstszym objawem nieprawidłowego działania dysku twardego jest niewykrywanie go w systemie operacyjnym lub w BIOS-ie.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz