Otwarcie salonów kosmetycznych w nowym reżimie sanitarnym. O jakich zasadach będą musieli pamiętać klienci?

Otwarcie salonów kosmetycznych w nowym reżimie sanitarnym. O jakich zasadach będą musieli pamiętać klienci?

18 maja zostaną zniesione kolejne restrykcje wprowadzone w związku z epidemią. W ramach kolejnego etapu „odmrażania gospodarki” zostaną otwarte m.in. salony kosmetyczne. Chcesz umówić się na manicure lub skorzystać z innej usługi? Zobacz, jakie zasady będą obowiązywały w gabinetach otwartych w nowym reżimie sanitarnym.

Jak będą działać salony kosmetyczne?

Przestrzeń w salonach kosmetycznych będzie zreorganizowana, aby zachowana była możliwość dystansowania społecznego i rozdzielenia poszczególnych stanowisk. Pomiędzy pracownikami będzie musiała zostać zachowana odległość 1,5 metra, a w przypadku braku takiej możliwości – konieczne będzie ustawienie przepierzenia między stanowiskami.

W ciągu dnia będą dezynfekowane powierzchnie kontaktowe, takie jak klamki. Dezynfekcji po każdym kliencie będą podlegać też przestrzenie, narzędzia i pomieszczenia. Zalecane jest zrezygnowanie z wielorazowych akcesoriów i przyborów, wyłączając te, które będą mogły być poddane sterylizacji. Z salonu usunięte zostaną również testery.

Klienci będą przyjmowani w odstępach czasowych, by ograniczyć ich liczbę w gabinecie. Na wizytę będą przyjmowane jedynie osoby zdrowe. Salon ma obowiązek zapewnienia im środków do dezynfekcji w obszarze recepcji/kasy lub przy wejściu do gabinetu. Preferowaną płatnością za usługę będzie płatność bezgotówkowa.

Jakich zasad będzie musiała przestrzegać obsługa oraz klienci?

Korzystanie z usług kosmetyczki będzie wyglądało inaczej, niż przed pandemią. Wizyta będzie musiała być ustalona telefonicznie lub internetowo. Zapisy osobiste nie będą możliwe, aby ograniczyć liczbę osób w salonie. Zlikwidowane zostaną poczekalnie – klienci będą mogli zostawić rzeczy osobiste w workach.

Zarówno pracownicy, jak i osoby chcące skorzystać z usług kosmetyczki, będą musieli stosować środki ochrony osobistej. W przypadku pracowników powinna być to maseczka ochronna, a nawet gogle lub przyłbice, odzież ochronna a także rękawiczki. Klienci będą zobowiązani do noszenia maseczek oraz rękawiczek (jeśli umożliwia to wykonanie usługi) lub dezynfekcji rąk.

Klienci nie będą częstowani kawą i herbatą – wyjątkiem będzie woda w jednorazowych opakowaniach. Wprowadzony ma być również zakaz używania telefonów komórkowych.

Opracowanie:
Aleksandra
Redaktor pkt.pl
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz