Artykuł sponsorowany

Ogrzewanie postojowe – czemu nie?

Ogrzewanie postojowe – czemu nie?

Wielu zawodowych kierowców samochodów ciężarowych, półciężarowych oraz tzw. busów zmuszonych jest często do nocowania w kabinie swego pojazdu. Jeśli klimatyzacja samochodu nie działa odpowiednio, taka noc może być bardzo nieprzyjemna. Szczególnie, że optymalne warunki do nocowania w aucie zdarzają się rzadko i wspomaganie się ogrzewaniem jest zazwyczaj niezbędne. Ogrzewanie postojowe może jednak służyć każdemu z nas.

Czym jest ogrzewanie postojowe?

Wyobraźmy sobie sytuację, w której już po porannym otwarciu drzwi samochodu czeka na nas jego przyjemne, ciepłe wnętrze. Koniec z oblodzonymi i zaparowanymi szybami oraz koniecznością rozgrzewania silnika. Koniec z wilgocią i chłodem na pierwszym etapie jazdy. Brzmi jak abstrakcja, prawda? Istnieją na szczęście systemy ogrzewania postojowego, które mogą zrealizować to marzenie. Dostępne są nie tylko dla zawodowych kierowców, ale także dla tych, którzy autem tylko dojeżdżają do pracy. Akceptowanie codziennej, porannej niewygody wcale nie jest naszym obowiązkiem. Jazda autem, w którym nie ma odpowiedniej temperatury, nie zachęca do produktywnej pracy. Przejmujące zimno potrafi wniknąć w kości i trzymać przez cały dzień, gwarantując podły nastrój.

Korzyści z ogrzewania postojowego

Prócz oczywistych, związanych z lepszym samopoczuciem kierowcy oraz pasażerów, zalet ogrzewania postojowego znajduje się jeszcze kilka nie mniej istotnych. Ogrzany przed uruchomieniem auta silnik zużywa mniej paliwa, a jego części ulegają wolniejszej eksploatacji. Dodatkowo zmniejsza się emisja szkodliwych substancji do atmosfery, dzięki czemu jeżdżąc autem w mniejszym stopniu przyczyniamy się do wszechobecnego smogu.

Jak działa ogrzewanie postojowe?

Ogrzewanie postojowe wykorzystuje przede wszystkim system chłodzenia silnika oraz układ wentylacji auta. Rdzeniem całej instalacji jest mały agregat grzewczy. Funkcjonuje niezależnie od silnika i pobiera paliwo ze zbiornika samochodu. Oczywiście zasysa także niezbędne do przeprowadzania procesu spalania powietrze. To dzięki temu możliwy jest obieg płynu chłodniczego silnika. W agregacie płyn ten jest podgrzewany i krąży między nim a silnikiem. Układ wentylacyjny auta sprawia, że ciepło przekazywane jest do kabiny pasażerskiej. Odpowiednią temperaturę można uzyskać już po dwudziestu minutach! Co ciekawe, za pomocą systemu ogrzewania postojowego samochód można także schłodzić. Nie ma potrzeby, by wracając do pozostawionego na słońcu auta gotować się w jego wnętrzu. Montażem systemów ogrzewania postojowego zajmuje się np. jeleniogórska firma Seb-Tom. W zakres jej kompetencji wchodzi także instalacja klimatyzatorów i szyberdachów oraz serwis myjni samochodowych.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz