Artykuł sponsorowany

Ochrona na strzeżonym osiedlu – jak wybrać najlepszą?

Ochrona na strzeżonym osiedlu – jak wybrać najlepszą?

Usługi ochroniarskie, świadczone na strzeżonych osiedlach, to gwarancja bezpieczeństwa osób i mienia – przynajmniej w teorii. Poszukującej uczciwej i rzetelnej agencji ochrony, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii, które już przy pierwszym kontakcie pozwolą ocenić podejście firmy do klienta oraz zaangażowanie pracowników w realizację powierzonych zadań.

Koncesja i ubezpieczenie

Bez względu na to czy wybór padł na mniejszą, czy większą firmę ochroniarską, należy sprawdzić, czy posiada koncesję na świadczenie usług z zakresu ochrony osób i mienia. Dokument jest wydawany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Co więcej, każda legalna agencja ochrony musi posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Przed podpisaniem umowy warto poprosić o okazanie dowodu opłacenia polisy.

Transparentne warunki zatrudnienia

Rozpiętość stawek za wynajem ochrony na strzeżone osiedle może być naprawdę ogromna. Zarówno bardzo atrakcyjne, jak i wygórowane oferty, powinny budzić nasz niepokój. Bardzo często zdarza się, że firmy ochroniarskie zatrudniają pracowników na „czarno”, nie podpisując z nimi umowy. Z jednej strony to opłacalne dla wspólnoty mieszkaniowej, z drugiej – bardzo ryzykowne. Mniejsze stawki za ochronę wydają się kuszące, ale po co płacić za coś, co jest nielegalne i nieskuteczne? Nie od dziś wiadomo, że jakość takich usług stoi na niskim poziomie, a ochroniarze nie mają pojęcia o swoim fachu. Aby mieć pewność, że firma działa legalnie i zatrudnia pracowników na umowy, warto zażądać deklaracji dotyczących formy zatrudnienia oraz zaświadczeń o uregulowaniu podatków z urzędem skarbowym i ZUS.

Nadzór nad pracownikami ochrony

Pracownicy zatrudnieni przez firmę ochroniarską powinni być okresowo sprawdzani i rozliczani ze swoich obowiązków. Większość renomowanych firm ochroniarskich, takich jak Przedsiębiorstwo usługowe Tombor Celina Toman, Jerzy Toman Sp.j., przeprowadza regularne kontrole patroli inspektorskich w losowych godzinach w czasie pełnienia dyżuru. Forma oraz częstotliwość kontroli powinna zostać uzgodniona z firmą ochroniarską jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

Bezproblemowy kontakt z agencją

Agencja ochroniarska powinna zapewnić wspólnocie możliwość bezproblemowego kontaktu przez całą dobę. Zarządca nieruchomości może zgłaszać sugestie dotyczące usprawnienia pracy ochrony oraz zażalenia, a konsultant musi niezwłocznie zareagować na uwagi klienta. Brak szybkiej reakcji i błyskawicznego kontaktu z miejsca dyskwalifikuje firmę. W umowie warto zawrzeć również także zapis o okresowych spotkaniach z przedstawicielem agencji ochrony, w czasie których będzie można przedyskutować jakość ochrony osiedla.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz