Materiał Partnera

Obsługa jednostki pływającej

Obsługa jednostki pływającej

Będąc na statku zazwyczaj nie zastanawiamy się jak wygląda praca kapitana jednostki pływającej. Z filmów i elementów kultury popularnej mamy pewne wyobrażenie na temat tego jak taka osoba wygląda, jakie są jej obowiązki i jaką pracę wykonuje na co dzień. Jest to jednak zawód wymagający ogromnej wiedzy, zdobywania doświadczenia w pracy w różnych warunkach i nieustannego dokształcania się. Na szczęście są miejsca, w których można trenować i poznawać nowe umiejętności.

Fundacja Bezpieczeństwa Żeglugi i Ochrony Środowiska, powstała w wyniku porozumienia między Politechniką Gdańską, Akademią Morską w Gdyni i miastem Iława. Naszym celem jest szkolenie w zakresie właściwej obsługi jednostek pływających oraz prowadzenie prac badawczych w zakresie właściwości manewrowych statków. Zdajemy sobie sprawę z tego, że zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników żeglugi rośnie z każdym rokiem. W związku z tym oferujemy kursy i szkolenia w tym zakresie, które są alternatywą do drogich szkoleń załóg. Nasi pracownicy to osoby mające odpowiednią wiedzę, doświadczenie i są zaznajomione z charakterem pracy na morzu i oceanie.

Załogowe modele statków

Śródlądowe ośrodki szkoleniowe to inicjatywa, która ma pomóc adeptom sztuki marynistycznej w szkoleniu i zdobywaniu nowych umiejętności. Nasz ośrodek oddaje do dyspozycji załogowe modele statków, które wiernie odwzorowują jednostki o różnej wielkości i przeznaczeniu. Bierzemy pod uwagę wszystkie rodzaje jednostek, z którymi przyszły kapitan może mieć do czynienia w swojej karierze. Niektóre modele zostały zmniejszone i tym samym dopasowano moc ich silników do możliwości danej maszyny. Aktualnie osoby szkolące się w naszym centrum szkoleniowym mogą wykorzystać jeden z ośmiu dostępnych modeli statków. Wszystkie wyposażone są w urządzenia symulujące działanie głównych systemów okrętowych. Kursant zapozna się z działaniem silnika głównego (silnika lub turbiny), śmigła, pędników dziobowych i rufowych, sterów i kotwic. We wszystkich modelach zainstalowano również pomoce nawigacyjne (żyroskop, światła nawigacyjne, mierniki prędkości i kierunku wiatru). Szkolenie pod okiem naszych instruktorów jest bezpieczne i wyczerpuje wszystkie zagadnienia ważne z punktu widzenia przyszłej pracy.

Sposób szkolenia

Jak wiadomo zdobywanie wiedzy teoretycznej to jedno, ale to praktyka czyni z nas ekspertów. Dlatego nasze centrum odwzorowało warunki żeglugi, wykorzystując jako miejsce praktyk jezioro Silm. Tutaj wykorzystując makiety portów o różnej strukturze można bezpiecznie ćwiczyć zbliżanie się do portu, cumowanie i odczepianie cumy w różnych warunkach pogodowych, wpływanie do śluzy, zawracanie. Stworzono tu specjalne prądy, które symulują prądy oceaniczne. Dzięki temu można ćwiczyć odpowiednie procedury i wyrobić reakcje potrzebne do prawidłowego manewrowania statkami różnej wielkości i mocy. Teren, na którym przeprowadza się szkolenie przypomina nieco plac manewrowy. Występują tu proste i zakrzywione odcinki wodne czy ostre zakręty. Cała trasa oznaczona jest specjalnymi znakami, bojami oraz jest ona przystosowana do ćwiczeń w nocy.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz