Artykuł sponsorowany

Nowoczesne opakowania spożywcze – folia to podstawa

Nowoczesne opakowania spożywcze – folia to podstawa

Współczesny rynek produktów spożywczych nie mógłby sprawnie i komfortowo funkcjonować bez wielu rodzajów stosowanych obecnie opakowań foliowych. To one zabezpieczają towary przed szkodliwym wpływem czynników zewnętrznych i zapewniają łatwy transport – tak dostawcom, jak i klientom końcowym. Jakie typy folii spożywczej są dostępne na rynku i do czego służą?

Folia wykonywana jest z szerokiej gamy tworzyw sztucznych – począwszy od polietylenu i polipropylenu, przez różne rodzaje kopolimerów etylenu, aż po fluoropolimery. Materiał wykorzystany do ich produkcji oraz technika, dzięki której powstają (wytłaczanie rękawa z rozdmuchem lub wytłaczanie płaskoszczelinowe) mają wpływ na właściwości produktu końcowego. Warto przyjrzeć się, jakiego rodzaju folia spożywcza jest dostępna obecnie na rynku, między innymi w ofercie firmy Folres.

Folie PP

Występują w formie taśm, rękawów, półrękawów oraz arkuszy. Dostępne na rynku typy to PP (o wysokiej przeźroczystości), HDPE oraz LDPE. Ich zaletą jest to, że podlegają recyklingowi. Dlatego są chętnie wykorzystywane w postaci reklamówek jednorazowych czy woreczków. Przydatne są więc m.in. do pakowania produktów sypkich czy kupowanych na wagę (warzywa, owoce, orzechy itp.)

Folia spożywcza PE

Wykorzystywana zarówno w sklepach i hurtowniach, jak też w gospodarstwach domowych. Wodoodporna, szczelna i znakomicie przylepna – dzięki temu nadaje się do przechowywania świeżych produktów, np. wędlin, mięs, wyrobów cukierniczych czy warzyw i owoców, zapewniając im ochronę. Jej odmianą jest również popularna folia stretch, stosowana do pakowania i zabezpieczania produktów – także w transporcie hurtowym.

Folie PVC

To kolejna grupa folii doskonale przylegających do produktu, które idealnie nadają się do mięs, owoców, warzyw, ale także grzybów. Wyróżnia je wysoka przezroczystość, co sprawia, że zapakowane w nie towary dobrze się prezentują. Z uwagi na możliwość użycia niższej gramatury folii PVC w porównaniu do folii termokurczliwej – wybór tej pierwszej może ograniczyć koszty pakowania.

Folia poliolefinowa

Doskonała dla celów marketingowych, ponieważ wyróżnia się pięknym połyskiem, doskonałym przyleganiem do towarów oraz wysoką przezroczystością. Połączenie tych trzech cech z wielowarstwowością (a co za tym idzie – bardzo solidnym, odpornym na zniszczenie zabezpieczeniem dla produktów) sprawia, że towary w folii poliolefinowej rewelacyjnie prezentują się na półce czy w chłodni.

W branży spożywczej i gastronomicznej przydatna bywa również folia aluminiowa.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz