Materiał Partnera

Nowoczesne metody nauczania dziecka w żłobku

Nowoczesne metody nauczania dziecka w żłobku

Czasy, kiedy żłobki były jedynie publicznymi powszechnie dostępnymi miejscami przechowywania dzieci w trakcie pracy opiekunów prawnych na szczęście dawno za nami. Dziś nowoczesne placówki wczesnoedukacyjne dla dzieci w wieku od nawet 4 miesięcy do 4 lat oferują szereg zajęć dla swoich podopiecznych, które mają na celu pomóc maluchom w zdobywaniu nowych umiejętności, rozwijają ich motorykę, usprawniają narządy mowy.

Oddanie dziecka do żłobka jest równie stresujące dla dzieci, jak i ich rodziców. Nie chodzi tu tylko o sam fakt powrotu do pracy, ale również o niepokój o organizację czasu dziecka w żłobku.

Ważne jest, aby placówka edukacyjna, do której oddajemy nasze pociechy, kładła nacisk na uczenie się wielostronne, reprezentujące zupełnie inny sposób pracy z dzieckiem, jaki miał miejsce jeszcze niecałe 20 lat temu.

Indywidualnie z troską, jak w domu

Jak tłumaczy właścicielka jednego z nowoczesnych żłobków – Akademia Malucha Słoneczny Kąt, żłobek dla maluszków, jest jak drugi dom. Dzieciom trzeba zapewnić atmosferę bliskości, zaufania, należy stworzyć miejsce, które zapewni dziecku czas na aktywność fizyczną, jak i zabawy, ale również podniesie ich zdolności intelektualne, pomoże stymulować rozwój ogólny, tak aby mogło rozwijać drzemiące w każdym maluszku indywidualne zdolności.

Nowoczesne żłobki stawiają na indywidualizm dziecka, tak aby stymulować jego możliwie jak najwcześniej. Te miejsca, w których można z pełnym zaufaniem zostawić nasze skarby pod opieką wykwalifikowanej kadry, organizują dzienną opiekę nad dziećmi od 4 miesiąca życia, na podstawie metod:

  • elementy pedagogiki Mari Montessori,
  • zabawy zgodne z pedagogiką,
  • zabawy KLANZA,
  • metodę Weroniki Sherborne,
  • metodę dobrego startu.

Nauka przez zabawę dopasowana do rozwoju dziecka

Wykorzystując w swej pracy elementy pedagogiki, zabawy kinezjologii edukacyjnej oraz wspomnianych metod dzieci dobrze się bawią, a bawiąc, usprawniają małą i dużą motorykę, stymulują rozwój mowy, zdolności manualne. Każde z zajęć jest dostosowane do rozwoju dziecka, tak by nie czuło się gorsze, niedoceniane, aby budować w nim wiarę we własne możliwości.

W nowoczesnych żłobkach dzień organizowany jest tak, zawierały elementy zajęć plastycznych, muzyczno-ruchowych, które będą oddziaływać na wszystkie rozwijające się w małym człowieku zmysły wzroku, słuchu, węchu, dotyku, jak i równowagi, podstaw higieny osobistej. Poprzez obserwację i naśladownictwo dzieci szybciej przyswajają takie umiejętności jak mycie rączek i ząbków, korzystanie z toalety, ubieranie się.

Pobyt dziecka w żłobku, mimo że nie jest łatwym przeżyciem dla każdej ze stron (maluszka i jego rodziców) sprzyja rozwojowi dziecka, nie krzywdzi go, a wręcz pomaga w budowaniu indywidualności. Przeprowadzana przy zapisie szczegółowa ankieta dotycząca rytmu dnia dziecka, dotychczasowego rozwoju pozwala maksymalnie zindywidualizować opiekę dla dzieci, tak rodzice i ich pociechy czuły się jak najlepiej.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz