Artykuł sponsorowany

Nowoczesne bramy przemysłowe

Nowoczesne bramy przemysłowe

Bramy są jednym z ważniejszych elementów wyposażenia każdego hangaru, hali magazynowej i produkcyjnej, a szczególnie ważna jest ich konstrukcja w centrach logistycznych. Od ich budowy i funkcjonalności zależy sprawność systemu przeładunku i składowania towarów.

Nowoczesne konstrukcje bram przemysłowych

Mówiąc o bramie zazwyczaj wyobrażamy sobie stalową konstrukcję dwuskrzydłową umieszczoną w ogrodzeniu i ograniczającą dostęp na teren posesji. W rzeczywistości pojęcie to ma znacznie szersze znaczenie i obejmuje nie tylko wjazdy, ale też wrota do dużych pomieszczeń. O tym, że bramę zalicza się do przemysłowych decyduje głównie jej wielkość, ponieważ zarówno one, jak i bramy wjazdowe do przydomowych garaży wyróżniają się podobną konstrukcją. Oficjalny przedstawiciel Doorhan Waw Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie oferuje nowoczesne bramy segmentowe, których specyfiką jest system otwierania wymagający bardzo niewiele miejsca.

W przeciwieństwie do bram wahadłowych konstrukcje segmentowe otwiera specjalny mechanizm, unoszący je do góry i układający równolegle do powierzchni sufitu. Takie rozwiązanie techniczne sprawia, że wnętrze magazynu oraz teren przed bramą mogą być wykorzystane maksymalnie bez potrzeby pozostawiania przestrzeni na otwierane skrzydło. Poza ekonomiką w bramach modułowych ważne jest też ich automatyczne otwieranie, dzięki któremu kierowca czy pracownik przeładunkowy nie podejmuje żadnego wysiłku poza naciśnięciem odpowiedniego guzika. Te funkcjonalne rozwiązania mogą być dostosowane do wjazdów o każdej szerokości, zarówno do małych magazynów firmowych, jak i do gigantycznych hangarów w centrach logistycznych i na lotniskach.

Typy bram segmentowych

Bramy modułowe przemysłowe stanowią stosunkowo szeroką gamę asortymentową modeli różniących się przede wszystkim sposobem podnoszenia. Jest on dostosowany zarówno do wielkości wjazdu, jak i do charakteru budynku oraz możliwości wykonania konkretnej instalacji. Podstawowym parametrem różnicującym jest wysokość podnoszenia oraz położenie wału. Typowe modele charakteryzuje niskie podnoszenie z wałem z przodu lub z tyłu, standardowe podnoszenie, standardowe skośne podnoszenie, podnoszenie podwyższone i podnoszenie podwyższone z wałem na dole. Poszczególne typy różnią się między innymi parametrami otworu, wysokością nadproża, długością szyn oraz górną przestrzenią roboczą bramy.

W ogólnej konstrukcji bram modułowych można również wybierać inne wypełnienia, od drzwi całkowicie zamkniętych, wykonanych z pełnych, wielowarstwowych paneli po wrota z określoną liczbą szyb. Te ostatnie nie tylko umożliwiają zaglądanie do wnętrza, ale też zapewniają większy dostęp światła i kontrolę nad tym, czy na zewnątrz nie znajduje się samochód z ładunkiem. W poszczególnych typach bram przemysłowych mogą też być montowane drzwi zintegrowane pozwalające na wchodzenie i wychodzenie pracowników przy zamkniętej bramie. To szczególnie praktyczne rozwiązanie przy bardzo dużych powierzchniach bram. Ostatnim elementem różnicującym jest liczba i układ paneli tworzących wrota bramy. Dostępne są wersje z panelami panoramicznymi oraz złączone z małych, układanych rzędami elementów.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz