Niekonwencjonalne projekty – czy to przyszłość marketingu?
Czy wiesz, że codziennie do każdego konsumenta trafia od 3 do około 5 tysięcy przekazów reklamowych? Doliczając do tego ilość innych, napływających do mózgu informacji, można łatwo wywnioskować, że ludzie coraz bardziej uodparniają się na komunikaty, które nie są dla nich interesujące. Jak zatem trafić do klientów? Przeczytaj, czy stawiając na niekonwencjonalne projekty, które łączą wiedzę technologiczną z psychologią, zainteresują potencjalnych odbiorców.
Co przyciąga uwagę konsumentów?
Zwrócenie uwagi konsumentów – kiedy dookoła otaczają nas kolorowe reklamy, a w social mediach co chwilę pojawiają się nowe reklamy – jest bardzo trudnym zadaniem. Niemniej jednak, można jest to osiągalne, pod warunkiem, że:
- przedsiębiorstwo, reklamujące produkt lub usługę nie będzie powielać reklam innych, konkurencyjnych firm,
- regularnie będą przeprowadzane badania bądź obserwacje na temat potrzeb grupy docelowej,
- przekaz będzie oryginalny, a zarazem dostosowany do profilu działalności przedsiębiorstwa.
Artystyczne oblicze reklamy
Mogłoby się wydawać, że reklama i sztuka to dwie odmienne dyscypliny, które nie mają ze sobą nic wspólnego. Niemniej jednak, ich ścieżki od wielu wieków krzyżowały się ze sobą i wzajemnie na siebie oddziaływały. Obok przekazów marketingowych, zewnętrznych aranżacji czy nietypowych realizacji projektów wnętrz, trudno przejść obojętnie. Stylem, który często jest wykorzystywany do inspiracji przy twórczej pracy jest kubizm. W reklamie, ta awangardowa promocja produktów, usług czy różnego rodzaju inicjatyw cechuje się:
- celową deformacją przedmiotów,
- zastosowaniem geometrycznych form.
Dużą zaletę stanowi fakt, że tworzywa sztuczne są podatne na kształtowanie w dowolne formy, więc bez problemu można, wykorzystując je, zaskakiwać odbiorców.