Artykuł sponsorowany

Naprawy powypadkowe samochodów ciężarowych krok po kroku

Naprawy powypadkowe samochodów ciężarowych krok po kroku

Samochody ciężarowe, tak jak każdy pojazd drogowy, również ulegają kolizjom lub wypadkom. Przeciwnie jednak do aut osobowych, uszkodzone auta użytkowe mogą generować znaczne koszty dla firm transportowych – zjazd do warsztatu to przestój, a więc strata liczona w pieniądzach, które nie są zarabiane. Dlatego sposób naprawy takich aut jest trochę inny niż pozostałych pojazdów.

Co wchodzi w zakres napraw powypadkowych samochodów ciężarowych?

Naprawy powypadkowe samochodów ciężarowych dotyczą różnego rodzaju uszkodzeń konstrukcji nośnych takich pojazdów, ale uszkodzone mogą być również konstrukcje naczep i przyczep. Odkształcenia ramy pojazdów użytkowych mogą powstawać nie tylko wskutek kolizji, ale także w wyniku przeładowania pojazdu (za duży ciężar ładunku) lub nieprawidłowej eksploatacji. Niezależnie jednak od tego, co przyczyniło się do zmiany profilu ramy pojazd jest zawsze naprawiany w ten sam sposób, z wykorzystaniem następujących technologii:

  • prasy prostownicze
  • siłowniki hydrauliczne
  • podgrzewacze indukcyjne
  • urządzenia laserowe do pomiarów podwozi i ram (badania geometrii podwozia i geometrii ramy po naprawie).

 W zakres naprawy powypadkowej samochodów wchodzi nie tylko prostowanie ram, ale także:

  • naprawa kabin
  • naprawa zabudów kontenerowych i chłodniczych
  • blacharstwo 

 W serwisie samochodowym  przeprowadzana jest również standardowa diagnoza i naprawa funkcjonowania poszczególnych układów ciężarówki:

  • jezdnego
  • hamulcowego
  • pneumatycznego

Jakie jest wyposażenie stanowiska roboczego do napraw samochodów ciężarowych?

Autoserwis „Tosa” z siedzibą w Rzgowie k. Łodzi specjalizuje się w wykonywaniu napraw autokarów, samochodów dostawczych i ciężarowych. Pomieszczenie warsztatowe przeznaczone do napraw powypadkowych samochodów ciężarowych musi być wyposażone w ramę podłogową lub kanał, którego długość jest równa wymiarom pojazdów użytkowych transportujących najcięższe załadunki. Kanał umożliwia:

  •  naprawę ram nośnych
  • badanie geometrii podwozia i geometrii ramy
  • prace montażowe związane z naprawą podwozia.

Kanał może być wyposażony w różne specjalistyczne urządzenia wspomagające diagnozowanie uszkodzeń oraz ich naprawę. Standardowo montowane są wózki kanałowe, na których mogą być zainstalowane:

  •  dźwigniki – umożliwiają podniesienie różnych elementów pojazdu (np. oś, most napędowy, silnik)
  • prostujące siłowniki hydrauliczne
  • kotwy do łańcuchów.

Kanał naprawczy może być także wyposażony w podłużnice i poprzeczki, które umożliwią montaż dodatkowych urządzeń, w tym:

  • system do napraw powypadkowych kabin
  • blokady
  • zaczepy
  • łańcuchowe odciągi
Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz