Naprawa i wymiana opon maszyn rolniczych i leśnych
Najczęstsze uszkodzenia opon pojazdów rolniczych i leśnych
Największym zagrożeniem dla stanu ogumienia w pojazdach rolniczych i leśnych są przede wszystkim skrajnie trudne warunki terenowe, w których muszą wykonywać swoją pracę. O czym konkretnie mowa? Pojazdy tego typu w głównej mierze poruszają się po nieutwardzonych drogach szutrowych, na których nie brakuje ostrych kamieni. Choć opony są konstrukcją niezwykle wytrzymałą, zdarza się, że dochodzi do rozerwania powierzchni gumy. Podobnie sprawa wygląda na placach budowy, na których leżeć mogą różnego rodzaju ostre przedmioty takie jak śruby, czy gwoździe.
Niekiedy w obszarze prac nie ma drogi w ogóle, a pojazdy muszą dosłownie przebijać się przez pola, bagna, czy tereny zalesione, na których również nie brakuje niespodzianek, które w każdej chwili mogą znaleźć się tuż pod kołami. Jeżeli operator pojazdu wyczuje, że coś może być nie tak z ciśnieniem opony, powinien jak najszybciej wyłączyć maszynę. Najlepszym sposobem na pozbycie się kłopotliwego problemu, jest powierzenie opony w ręce najlepszych wulkanizatorów. Zdecydowanie zalicza się do nich firma Kuliszewski Serwis, która przez szereg lat zdążyła sobie wyrobić renomę jednej z najlepszych w skali całego kraju. Jak dokładnie wygląda proces naprawy takiej opony?
Opony pojazdów leśnych i rolniczych – naprawa
Zacząć trzeba przede wszystkim od tego, że nie każdą oponę da się naprawić. Wszystko zależy od skali zniszczeń, z jaką ma się do czynienia. Od tego właśnie swoją pracę zaczynają fachowcy. Wszystko rozpoczyna się bardzo szczegółowymi oględzinami opony. Sprawdza się, czy zniszczeniu uległa jedynie wierzchnia warstwa, czy uszkodzenia są o wiele poważniejsze. Jeżeli okaże się, iż naprawa opony jest jak najbardziej możliwa, przystępuje się do jej regeneracji. Na czym to polega? Jest to proces, mający na celu przywrócenie oponie właściwości użytkowych, które miała przed powstaniem uszkodzeń.
Jak się jej dokonuje? Najczęściej stosowaną przez wulkanizatorów metodą jest bieżnikowanie opon, które polega na złożeniu nowej warstwy gumy wraz z bieżnikiem. Rozwiązanie takie może się okazać zbawienne dla każdego właściciela pojazdu specjalistycznego, ponieważ zakup nowej opony to wydatek oscylujący w granicach od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych.