Artykuł sponsorowany

Najczęstsze usterki występujące w silnikach diesla

Najczęstsze usterki występujące w silnikach diesla
Starsze samochody posiadające silnik diesla zazwyczaj nie zaskakiwały usterkami. Silniki te bowiem ulegały awarii głównie przez części zużywające się, a naprawy dało się zaplanować. W dzisiejszych czasach napędy te są zdecydowanie bardziej skomplikowane, a co za tym idzie i awaryjne. Zanim zakupimy samochód z silnikiem na ropę, warto zastanowić się, co będzie trzeba naprawiać i czy naprawa będzie prosta.

Koło dwumasowe

Ten element redukuje drgania idące z silnika i chroni skrzynię biegów przed awarią. Niestety, jest podzespołem wysoce awaryjnym. Psuje się zazwyczaj około stu tysięcy kilometrów przebiegu. Koszty można zredukować, jeśli wymienimy je na zwykłe koło zamachowe, ale wtedy będziemy musieli mieć świadomość, że szybciej będzie nam się zużywać skrzynia biegów.

Wtryskiwacze

Wtryskiwacze w nowoczesnych silnikach diesla potrafią wykonywać nawet kilka operacji na każdy obrót silnika. Daje to kilkanaście tysięcy operacji na minutę. Nie dziwi więc fakt, że są bardzo wrażliwe na jakość paliwa oraz szybko się zużywają. Jeśli skorzystamy z pomocy renomowanego serwisu silników diesla, większość wtryskiwaczy łatwo i tanio zregenerujemy. Trzeba się jednak liczyć z tym, że do niektórych silników części są trudne w znalezieniu i będą dość dużo kosztować.

Pompa wtryskowa

Pompy wtryskowe w starszych modelach aut wymagają ustawienia przez specjalistów, takich jak Diesel Serwis Jaślanek, którzy przy użyciu specjalistycznych narzędzi regulują je, aby nie osiągały zbyt wysokich wolnych obrotów, a silnik pracował równo. Nowoczesnych pomp nie powinno się regulować, jednak czasem będzie konieczna ich wymiana.

Łańcuch rozrządu

To ostatni element w tym zestawieniu. Łańcuch rozrządu nie pęka tak często, jak pasek, ale może rozciągnąć się lub przeskoczyć. Pierwszym co powinno zwrócić naszą uwagę na ewentualne problemy to hałas i nieprawidłowa praca silnika. Dodatkowym potwierdzeniem awarii łańcucha jest problem z rozruchem. Jeśli przyjdzie nam wymieniać ten element, będziemy go musieli zmienić razem z kołami zębatymi.

To oczywiście niejedyne elementy w silnikach diesla, które ulegają uszkodzeniu. Większość z nich łatwo wymienimy w renomowanym serwisie, jednak kupując samochód na ropę, musimy liczyć się z tym, że niektóre elementy będą ciężko dostępne - a co za tym idzie, droższe.
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz