Artykuł sponsorowany

Najczęstsze awarie francuskich samochodów

Najczęstsze awarie francuskich samochodów

Wokół francuskich samochodów narosło wiele różnych mitów. Jednym z najpopularniejszych stereotypów jest ten, mówiący, że francuskie auta szybko się psują. To nie prawda, jednak są pewne awarie, które można uznać za charakterystyczne dla produktów francuskiej motoryzacji. Co najczęściej psuje się we francuskich samochodach? Odpowiedzi znajdziecie w naszym tekście.

Awaryjne silniki

Jednym z najpoważniejszych problemów typowych dla francuskich samochodów są awarie silnika. Poważne usterki zdarzają się zarówno w samochodach marki Reno, jak i w Peugeotach. Nie znaczy to jednak, że pod tym względem samochody z Francji są najgorsze na rynku. Częste awarie silników to problem także właścicieli BMW czy Audi. Poza tym awarie silnika można stosunkowo łatwo naprawić, dzięki niedrogim i łatwo dostępnym częściom zamiennym przeznaczonym do francuskich samochodów. Wszystkie potrzebne elementy można znaleźć w ofercie firmy Jaro-Auto Jacek Mendak Roman Popławski.

Instalacja elektryczna

Kolejnym słabym elementem samochodów produkowanych we Francji jest instalacja elektryczna. Trzeba przyznać, że usterki tej instalacji są jedną z najczęstszych awarii dotykających francuskich samochodów. Prawie połowa awarii, które spotykają francuskie samochody, dotyczy właśnie instalacji elektrycznej. Ta zasada obowiązuje także najbardziej solidne, bardzo rzadko ulegające usterkom francuskie pojazdy. Trzeba jednak pamiętać, że awarie instalacji elektrycznej zdarzają się stosunkowo często właściwie we wszystkich typach pojazdów – jest to instalacja ogólnie narażona na usterki – nie tylko we francuskich autach.

Fałszywe stereotypy

Jakiś czas temu krążyła opinia, że francuskie samochody szybko się psują. Ten stereotyp dziś niewiele ma wspólnego z prawdą – oczywiście, samochodom pochodzącym z Francji zdarzają się usterki, jednak mówiąc, że psują się one częściej niż samochody produkowane w innych państwach, mijamy się z prawdą. Kilka lat temu za słabą stronę samochodów produkowanych we Francji uważano przede wszystkim kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne. Dziś te auta produkowane są z niezwykle trwałym, ocynkowanym nadwoziem, co daje im doskonałe zabezpieczenie przed korozją. Mitem na temat francuskich samochodów są też kosztowne części zamienne. Tak naprawdę elementy potrzebne do naprawy tych samochodów często możemy kupić w bardzo korzystnych cenach. Nie ma więc sensu ulegać stereotypom. Francuskie auta są piękne, solidne i wytrzymałe, dlatego warto nimi jeździć.

Oceń artykuł (3)
1.3
Komentarze
Dodaj komentarz