Artykuł sponsorowany

Na czym polega skuteczna naprawa opon wielkogabarytowych?

Na czym polega skuteczna naprawa opon wielkogabarytowych?

Opony pojazdów ciężarowych, budowlanych i rolniczych narażone są na szczególnie dużą eksploatację. Ze względu na ciężkie ładunki, jakie przewożą oraz trudne warunki, oddziaływanie czynników zewnętrznych jest silniejsze niż w przypadku samochodów osobowych. Na szczęście w przypadku uszkodzenia opony wielkogabarytowej nie zawsze konieczna jest wymiana – możemy zdecydować się też na naprawę.

Charakterystyka

Na początek odpowiedzmy na pytanie: czym są opony wielkogabarytowe? To opony zakładane w samochodach ciężarowych o masie przekraczającej 3,5 tony, maszynach rolniczych oraz maszynach budowlanych. Ze względu na swoje przeznaczenie i warunki, w jakich są wykorzystywane, opony te cechuje wysoka trwałość i wytrzymałość na czynniki zewnętrzne, w tym też na uszkodzenia.

Opony utrzymane w dobrym stanie gwarantują bezpieczeństwo jazdy, co w przypadku ciężkich pojazdów jest szczególnie ważne. Zapewniają przyczepność i wpływają na sprawność, czyli zużycie paliwa. Serwis Ogumienia Kuliszewski w Prudniku podejmie się naprawy opon samochodów ciężarowych, rolniczych oraz opon maszyn budowlanych.



Wulkanizacja

W przypadku wystąpienia wszelkiego rodzaju usterek bądź uszkodzeń, konieczny jest natychmiastowy serwis opon. Ma on na celu przywrócenie ogumienia do stanu, w którym jego używanie nie będzie stanowić zagrożenia.

Wulkanizacja opon wielkogabarytowych obejmuje naprawę uszkodzeń w oponach. Usunięcie starego, zużytego bieżnika oraz zastąpienie go nowym nie jest jedynym sposobem, a raczej ostatecznością.

Przebicia i rozcięcia możemy naprawić skutecznie za pomocą kołka, łaty lub wkładu diagonalnego wykonanego ze wzmocnionych włókien. Przed uszczelnieniem otwór powinien być dokładnie oczyszczony. W tym celu wulkanizator wykonuje frezowanie lub szorstkowanie. Klejenie opony jest możliwe w przypadku niewielkich uszkodzeń boku opony – powstałych najczęściej po uderzeniu w krawędź przeszkody. Wulkanizator jest w stanie od razu w ten sposób uzupełnić ubytek bez konieczności wymiany ogumienia. W sytuacji czołowego przebicia opony, jej naprawa jest możliwa, jeśli średnica powstałego otworu nie przekracza 5 mm. Dokładnej oceny skali zniszczeń powinien dokonać jednak specjalista z serwisu ogumienia. Im szybciej wykonamy naprawy, tym mniejszy będzie ich koszt i zakres, a tym samym też większa skuteczność.

Serwis opon maszyn rolniczych obejmuje ponadto montaż i przykręcanie kół, pogłębianie bieżnika, naprawy dętek, prostowanie felg aluminiowych i stalowych, wyważanie kół oraz pompowanie kół azotem. W profesjonalnym serwisie otrzymamy też fachową poradę dotyczącą eksploatacji ogumienia.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz