Artykuł sponsorowany

Na czym polega regeneracja filtrów cząstek stałych? - Czyszczenie Regeneracja DPF/FAP

Na czym polega regeneracja filtrów cząstek stałych? - Czyszczenie Regeneracja DPF/FAP
Wciąż zaostrzające się normy emisji spalin wymuszają na koncernach motoryzacyjnych proekologiczne zmiany w konstrukcji aut. Dobrym przykładem są filtry cząstek stałych, które przyczyniają się do poprawy jakości powietrza, ale jednocześnie bywają też źródłem problemów dla jego właścicieli. Razem ze specjalistami z firmy Czyszczenie Regeneracja DPF/FAP doradzamy więc, co zrobić, gdy dojdzie do ich uszkodzenia.

Czym jest filtr cząstek stałych?

W silnikach wysokoprężnych podczas spalania oleju napędowego powstają szkodliwe dla środowiska i zdrowia człowieka zanieczyszczenia. Zdecydowanie najgroźniejsze są mikroskopijnej wielkości cząsteczki sadzy o średnicy wynoszącej zaledwie 0,0001 mm. Filtr cząstek stałych DPF/FAP jest urządzeniem, które zatrzymuje w silnikach wysokoprężnych do 99% takiego pyłu. Składa się z ceramicznego rdzenia z setkami drobnych kanalików, w których zatrzymuje się sadza. Od paru lat również w samochodach z silnikiem benzynowym zaczęto stosować filtry cząstek stałych GPF. Dotyczy to jednostek z wtryskiem bezpośrednim, które są oszczędniejsze, ale wytwarzają zarazem więcej sadzy.

Z czego wynikają problemy z filtrami cząstek stałych

Zanieczyszczenia, które są zatrzymywane w filtrze, muszą być regularnie opróżniane, bo w przeciwnym wypadku może dojść do zatkania się tej części i spadku wydajności silnika. Takie naturalne oczyszczanie się filtra cząsteczek stałych odbywa się poprzez wypalanie. Jak podkreśla pracownik z serwisu samochodowego Czyszczenie Regeneracja DPF/FAP:

Najczęściej dochodzi do tego procesu w czasie szybszej jazdy na trasie, kiedy temperatura spalin jest bardzo wysoka. Jednak dużo samochodów eksploatowana jest przez większą część roku w warunkach miejskich, co niekorzystnie wpływa na stan filtrów w dieslach. Trochę lepsza jest sytuacja w przypadku filtrów GPF, które z uwagi na wyższą temperaturę spalin występującą w silnikach benzynowych będą się oczyszczać również podczas jazdy po mieście.

Katalizatory spalin też są ważne

Katalizatory wchodzą w skład układu wydechowego i są odpowiedzialne za oczyszczanie spalin. Zmniejszają ilość szkodliwych składników w powietrzu poprzez reakcję substancji zawartych w spalinach z katalizatorem tj. metalem szlachetnym. Elementy te, podobnie jak filtry DPF stosunkowo często się zapychają i wymagają wymiany lub udrożnienia.

Jak sobie poradzić z zatkanym filtrem cząstek stałych?

W momencie osiągnięcia przez filtr krytycznego poziomu napełnienia popiołem komputer pokładowy sygnalizuje błąd w układzie oczyszczania spalin. Konieczna jest wtedy wymiana filtra cząstek stałych, co kosztuje nawet kilka tysięcy złotych. Zdecydowanie tańszą i równie skuteczną opcją jest regeneracja DPF. W Zakładzie Mechaniki Pojazdowej w Kłucku-Kolonii wykonuje się czyszczenie filtrów DPF, FAP i GPF. Firma przeprowadza także regenerację katalizatorów SCR. Klientami są zarówno właściciele aut osobowych, jak i pojazdów ciężarowych, autobusów, czy maszyn rolniczych i budowlanych. Zautomatyzowany proces kilkukrotnego płukania w obu kierunkach wodą o właściwie dobranej temperaturze i ciśnieniu zapewnia całkowite usunięcie sadzy, cząstek pm 10, popiołu oraz resztek oleju. W firmie Czyszczenie Regeneracja DPF/FAP usługa wykonywana jest kompleksowo, z diagnostyką, demontażem i montażem filtra w aucie oraz programowaniem jego parametrów po regeneracji.


 


Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz