Artykuł sponsorowany

Na czym polega prostowanie felg? Zdradzają fachowcy z warsztatu ALU-MAXI

Na czym polega prostowanie felg? Zdradzają fachowcy z warsztatu ALU-MAXI

Odkształcenie felg aluminiowych na skutek stłuczki, najechania krawężnika ze znaczną siłą czy jazdy po wyboistych drogach nie musi kończyć się zakupem nowych obręczy. Aluminium to bowiem metal, który jest bardzo plastyczny, a to pozwala w specjalistycznych procesach przeprowadzić jego regenerację. W przypadku felg mowa o zabiegu prostowania, o którym opowiadają doświadczeni fachowcy z warsztatu ALU-MAXI, który działa w Białogardzie.

Czy każdą felgę da się naprawić?

Fachowcy z warsztatu ALU-MAXI wyjaśniają, że prostowanie felg możliwe jest zarówno w przypadku obręczy stalowych, jak i aluminiowych. Pierwsze są jednak tańsze oraz łatwiejsze w obróbce, ale poziom opłacalności ich regeneracji również jest niższy. Inaczej jest w przypadku alufelg, które wymagają precyzyjnego prostowania z użyciem najnowocześniejszych urządzeń. Zabieg jest jednak warty zainteresowania, ponieważ umożliwia przywrócenie niemalże fabrycznej sprawności obręczy aluminiowej. Koszt regeneracji jest zaś nawet kilku czy kilkunastokrotnie niższy od zakupu nowej felgi. Nic zatem dziwnego, że to właśnie właściciele aut z felgami aluminiowymi najczęściej korzystają z usług warsztatu ALU-MAXI. Czy jednak każde uszkodzenie można naprawić? Jak odpowiada jeden z fachowców z Białogardu:

Alufelga może być prostowana tylko w przypadku, w którym obręcze nie zostały zbyt poważnie uszkodzone i nie doszło do popękania ramion oraz szprych. Ważne jest też to, by oś felgi nie została skrzywiona. Utrudnia to znacznie serwis lub całkowicie wyklucza jego przeprowadzenie.

Jak wygląda regeneracja felg w 4 krokach?

Regeneracja felg, w tym ich prostowanie to zadanie tylko dla specjalistycznych warsztatów serwisowych i wulkanizacyjnych, które dysponują specjalistycznym parkiem maszynowym. Tym wyróżnia się na lokalnym rynku pracownia ALU-MAXI, które oferuje serwis w 4 krokach. Oto i one:

  1. Diagnostyka uszkodzenia felgi – etap ten to analiza stanu technicznego obręczy i wskazanie zabiegów, które muszą zostać wykonane (np. spawanie, napawanie, toczenie rantów). Klient liczyć może też na kosztorys i dobór koloru felgi z szerokiej palety barw.

  2. Prostowanie felgi – mowa o samym prostowaniu, a w niektórych przypadkach także spawaniu w osłonie argonu i toczeniu rantów. Etap ten wymaga zastosowania specjalistycznej prostowarki, która umożliwia nawet obróbkę felgi 24-calowej.

  3. Malowanie felgi – wiele zakładów naprawczych prócz prostowania oferuje również malowanie felgi po wcześniejszym usunięciu starego lakieru. W przypadku obręczy aluminiowych ważne jest zabezpieczenie metalu pokładem antykorozyjnym. Felgi muszą być też pomalowanie wysokiej klasy lakierami barwiącymi oraz ochronnymi z cząsteczkami ceramicznymi.

  4. Serwis oponiarski – dobrą praktyką po zregenerowaniu felgi i przeprowadzeniu jej testu sprawności jest zaproponowanie klientowi serwisu oponiarskiego. Dotyczy on montażu opony oraz wyważenia koła na specjalnej wyważarce.

Dlaczego warto wybrać warsztat ALU-MAXI?

Prostowanie felg zawsze należy zlecać doświadczonym fachowcom, którzy pracują na wysokiej klasie sprzęcie. Nim poszczycić może się warsztat ALU-MAXI, słynący nie tylko z regeneracji obręczy, ale usług spawania aluminium metodą TIG. Fachowcy z Białogardy zapewniają też serwis wulkanizacyjny, a to sprawia, że każdy klient może liczyć na kompleksową obsługę. To jednak niejedyne zalety warsztatu ALU-MAXI, który proponuje atrakcyjne ceny, terminowość i przede wszystkim wysoką jakość remontu felg.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz