Artykuł sponsorowany

Na czym polega akcja samplingowa i co ma na celu?

Na czym polega akcja samplingowa i co ma na celu?

Akcja samplingowa polega na rozdawaniu klientom próbek produktów w celu zwiększenia ich sprzedaży. Dzięki niej klient może sam wypróbować produkt i zdecydować, że wróci po więcej. Sampling jest jednym z najbardziej efektywnych rozwiązań field marketingu i jednym z najczęściej wybieranych działań z ofert firm outsourcingowych. Podpowiadamy, jak wygląda akcja sampingowa, jakie są jej formy, oraz co ma na celu taka akcja.

Przebieg i formy akcji samplingowej

Akcje samplingową można przeprowadzać na wiele sposobów. Może ona polegać na rozdawaniu próbek produktu przez hostessę bezpośrednio w punkcie sprzedażowym lub w jego okolicy. Może też polegać na dodawaniu sampli do przesyłek lub prasy, zależnie od tego, kto jest grupą docelową. Można również organizować akcje samplingowe podczas rozmaitych eventów i wydarzeń, co znacząco podnosi rangę akcji. Można także zdecydować się na połączenie akcji samplingowej, z akcją sprzedażową i rozdawać próbki produktu, przy zakupie innego. Oprócz możliwości przetestowania produktu przez klienta taka akcja ma za zadanie umożliwić mu poszerzenie wiedzy na temat danego produktu czy zapoznać się z marką i jej filozofią.

Akcję samplingową warto dobrze zaplanować. Nie należy zasypywać klienta różnymi wariantami produktu, a ilość produktu oferowana w ramach próbki nie powinna być ani zbyt mała, ani zbyt duża. Powinna umożliwić swobodne przetestowanie produktu, a jednocześnie zachęcić np. do zakupu pełnowymiarowego opakowania czy skorzystania z usługi. Równie istotną kwestią przy okazji organizacji akcji samplingowej jest to, kto będzie rozdawał próbki. Warto zwrócić uwagę na to, żeby osoby je dystrybuujące posiadały niezbędną wiedzę i kwalifikacje zarówno w zakresie organizacji takich akcji, jak i samego produktu. Organizacją profesjonalnych akcji samplingowych zajmuje się np. Sales Rangers, czyli agencja, która posiada w swojej ofercie również specjalnie wykwalifikowane zespoły hostess i promotorów.

Co ma na celu akcja samplingowa?

Sampling produktów jest jednym z najbardziej skutecznych rozwiązań marketingowych. Umożliwia przede wszystkim poszerzanie świadomości marki wśród konsumentów, a także buduje jej pozytywny wizerunek. Takie akcje okazują się szczególnie przydatne w momencie, w którym np. modyfikujemy skład danego produktu, zmieniamy opakowanie lub kiedy wprowadzamy nowy produkt na rynek. Konsumenci o wiele chętniej wybierają produkty, które mieli okazję wcześniej poznać. Dodatkowo, w przypadku wyboru wariantu samplingu bezpośredniego, obecność uśmiechniętej i kontaktowej hostessy wpływa zdecydowanie pozytywnie na finalne odczucia klienta.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz