Artykuł sponsorowany

Metalowy czy ceramiczny – jaki katalizator wybrać?

Metalowy czy ceramiczny – jaki katalizator wybrać?

W świetle obowiązujących norm prawnych dotyczących ochrony środowiska każdy samochód napędzany silnikiem spalinowym musi być wyposażony w katalizator. Chodzi o ograniczenie do minimum emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Katalizator wymaga szczególnego traktowania podczas wszelkich napraw i wymiany części. Jaki katalizator wybrać, by był najodpowiedniejszy i gdzie go kupić?

Gdzie kupić nowy katalizator i co zrobić z zepsutym?

W nowy katalizator najlepiej zaopatrzyć się w sprawdzonym miejscu, które ma w ofercie właśnie katalizatory, tak jak "ADIKA" Woszczak Monika z Inowrocławia. Sklep zajmuje się sprzedażą detaliczną i hurtową, jednocześnie prowadząc skup katalizatorów. Jeśli konieczna jest wymiana takiego sprzętu udaj się do punktu, gdzie pracownicy w rzetelny i profesjonalny sposób doradzą, który katalizator będzie najbardziej odpowiedni do twojego samochodu. Nie kupuj nigdy używanego katalizatora ani nie naprawiaj go na własną rękę, gdyż podczas kontroli drogowej może okazać się, że twoje auto wytwarza zbyt dużą ilość spalin, co może przysporzyć ci tylko problemów. Poza tym montaż używanego katalizatora jest niezgodny z prawem. Zepsuty bądź zużyty sprzęt oddaj do skupu, gdzie zostanie przekazany do utylizacji jako odpad.

Katalizator ceramiczny

Zbudowany jest z rdzenia ceramicznego, inaczej zwanego blokiem katalitycznym, na który składają się ułożone poprzecznie kanaliki pokryte krzemianami magnezu i aluminium. Dzięki temu katalizator ceramiczny ma większą odporność na wysokie temperatury. Warstwa elastyczna chroni i uszczelnia rdzeń, a warstwa zewnętrzna składa się z metalowej obudowy wykonanej z blachy. Niestety główną wadą tych katalizatorów jest kruchość i mała odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz szybkie zużycie. Do tego urządzenie wolniej osiąga odpowiednią temperaturę przez co mniej efektownie pracuje. Tego typu katalizatory występują w pojazdach starszego typu.

Katalizator metalowy

Składa się z metalowego rdzenia i metalowej obudowy. Rdzeń ten jest niczym innym, jak podwójną warstwą zwiniętej metalowej folii – płaskiej i falistej oraz sieci kanalików pokrytych metalami szlachetnymi takimi jak platyna czy rod. Metalowy wkład katalizatora jest odporny na różnego rodzaju drgania, uderzenia czy wstrząsy. Nie straszne są mu szoki termiczne. Katalizator metalowy szybko się nagrzewa, ma lepszą przewodność ciepła, dzięki czemu ogranicza do minimum emisję toksyn ze spalin. W porównaniu z katalizatorami ceramicznymi są znacznie trwalsze i solidniejsze.

Zarówno katalizatory ceramiczne, jak też metalowe są dostępne w ofercie firmy ADIKA. Jej personel w rzeczowy sposób doradzi i pomoże w wyborze odpowiedniego modelu. Firma dba o zadowolenie swoich klientów, dlatego prowadzi zarówno sprzedaż hurtową i detaliczną katalizatorów i innych części samochodowych oraz skup katalizatorów nieustannie poszerzając swój asortyment.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz