Artykuł sponsorowany

Masz firmę i chcesz zainwestować w dobrą reklamę? Skorzystaj z usług profesjonalistów!

Masz firmę i chcesz zainwestować w dobrą reklamę? Skorzystaj z usług profesjonalistów!

Właściwie przygotowana kampania reklamowa opiera się na szeregu skomplikowanych działań. Budowanie wizerunku i działania personal branding najlepiej powierzyć profesjonalnej firmie.

Badania ilościowe i jakościowe

Na samym początku, przed wyborem formy reklamy i kształtowania wizerunku firmy, agencja powinna przeprowadzić pogłębione badania jakościowe. To ważne, ponieważ każda skuteczna reklama jest skierowana do konkretnej grupy klientów, zwanej grupą docelową. Przed rozpoczęciem kampanii trzeba także zbadać potrzeby rynkowe i zachowania konsumenckie. Może się np. okazać, że klienci są przyzwyczajeni do pewnego typu usług i trudno będzie przebić się z nowym produktem. Ważne jest także orientowanie się w najnowszych trendach life-stylowych.


Dzięki takiej wiedzy zwiększa się prawdopodobieństwo, że reklamowany produkt zwiększy sprzedaż i trafi w oczekiwania klientów. Istnieje wiele metod badań pozwalających na uzyskanie potrzebnych wyników. Agencja grupamts.com skupia się m.in. na analizie konkurencji, badaniu opinii publicznej, obserwowaniu firm przy pomocy zatrudnionych "tajemniczych klientów" i monitoringu cenowym. Ankieterzy wypełniają kwestionariusze podczas bezpośrednich wywiadów, telefonicznie lub z pomocą komputera (tzw. badania PAPI, CATI i CAPI).

Kreatywny pomysł

Po przeprowadzeniu odpowiednich badań i przeanalizowaniu wyników, kolejnym etapem działania profesjonalnej agencji jest zaplanowanie kampanii. To właśnie na tym etapie agencyjni copywriterzy wymyślają slogany i hasła reklamowe. Decyduje się także, jakie środki przekazu będą najskuteczniejszym medium docierającym do potencjalnego klienta.


W niektórych wypadkach efektywna może się okazać reklama prasowa, kiedy indziej lepiej będzie postawić na banery lub ulotki. Podczas projektowania przebiegu kampanii określa się także, jak długo będzie ona trwała. Trzeba również dokładnie zaplanować visual merchandising - czyli jak reklamowany produkt będzie prezentował się na półkach i w jaki sposób powinien być eksponowany.


Grupamts.com proponuje także organizację różnego rodzaju eventów. Czasami najlepszą reklamą jest oficjalny udział firmy w jakiejś imprezie plenerowej, targach branżowych lub konferencjach biznesowych. Zaufanie do producenta wzbudzają na pewno eventy połączone z prowadzeniem szkoleń lub różnego rodzaju warsztatów.

Przebieg kampanii

Głównym etapem kampanii jest "produkcja" reklamy i realizacja założeń. W tym czasie drukuje i rozwiesza się wszystkie plakaty, publikuje ogłoszenia, ustawia banery, zleca się wykonanie odpowiedniej pracy hostessom itd. Kiedy kampania się skończy, należy skupić się na stworzeniu końcowych raportów i analizie jej skuteczności.


Trzeba pamiętać, że budowanie wizerunku firmy nie kończy się na przeprowadzeniu kampanii reklamowej. O wizerunek i reputację należy dbać nieustannie. Np. wtedy, gdy firma musi zmniejszyć zatrudnienie. Dobrze jest wówczas uruchomić programy wsparcia dla zwolnionych pracowników. Agencje reklamowe oferują w takim wypadku wdrożenie specjalnych warsztatów i szkoleń outplacement. 

Oceń artykuł (2)
4.5
Komentarze
Dodaj komentarz