Lakiery samochodowe
W naszym sklepie pomagamy dobrać kolor do samochodu, motocyklu, skutera, łódki czy dźwigu. Każdy kolor ma konkretny numer i nazwę np.: Ford nr 03 nazwa Mondus silver, BMW nr 475 nazwa, Vw nr la7w.
Producenci samochodów starają się żeby na tabliczce znamionowej były informacje o numerze koloru. Jeżeli samochód z jakiś powodów nie ma takiego oznaczenia albo był lakierowany to spektrofotometr pomaga nam zidentyfikować numer i podaje recepturę, która jest podobna do tego co jest na pojeździe.
Maszyna jest bardzo pomocna ale czasami się myli i wtedy należy skorygować kolor ręcznie. W takim wypadku przydaje się długoletnie doświadczenie, które posiadamy.
Produkty, które oferujemy to:
Lakiery acrylowe tak zwane 2k- to znaczy , że acryl + utwardzacz – gotowy produkt do natrysku. Mogą być z połyskiem, półmatowe, matowe. Acryl to przede wszystkim kolory solidowe (niemetaliczne)
Lakiery bazowe – są solidowe (niemetaliczne) , metaliczne i perłowe- coraz częściej są wykorzystywane xyraliki- to kolorowy pyłek, który w połączeniu z żywicą na słońcu bardzo się świeci i mieni i daje bardzo piękny efekt. Baza musi być pokryta lakierem bezbarwnym ponieważ jest nietrwała i delikatna, musi być zabezpieczona.
Lakier bezbarwny może być z połyskiem , półmatowy, matowy. Często karoseria się świeci ale dodatki typu: zderzaki, lusterka, listwy są pokryte lakierem bezbarwnym matowym.
Lakiery matowe są coraz częściej stosowane na całym samochodzie, ale bardzo trudno utrzymać taki samochód w idealnym stanie ponieważ nie można takich lakierów polerować.
Należy pamiętać, że każdy kolor dobierany w sklepie , jest podobny do tego co jest na samochodzie ponieważ jest to system naprawczy a nie fabryczny. Firmy produkujące lakiery tworzą receptury, w swoich laboratoriach i mogą się one różnić od tego z fabryki. Jeden kolor może mieć kilka odcieni ponieważ z czasem kolor w fabryce nie zawsze jest taki sam jak poprzedni i dlatego jest dodatkowa dokumentacja.
Aby kolor idealnie pasował do reszty samochodu należy przecieniować elementy, które są obok lakierowanego miejsca, wtedy lakiernik może „zgubić” różnice w kolorze – szczególnie kolory metaliczne i perłowe – zaleca się cieniowanie.
Nawet idealnie dobrany kolor można „zepsuć” dodając nieodpowiedniego rozpuszczalnika, używając złego ciśnienie itp.
Wszystkich informacji można się dowiedzieć na miejscu, jak przygotować element, jak polakierować i jak wypolerować.