Artykuł sponsorowany

Kiedy konieczna będzie regeneracja przekładni kierowniczej?

Kiedy konieczna będzie regeneracja przekładni kierowniczej?

Zębatkowa przekładnia kierownicza, potocznie znana jako maglownica odpowiada za przenoszenie ruchu kierownicy na ruch mechanizmu zwrotniczego, co w efekcie powoduje skręt kół pojazdu. W zależności od tego, czy w samochodzie jest maglownica mechaniczna, czy hydrauliczna, możemy mówić o układzie ze wspomaganiem kierownicy lub nie. Jak wszystkie podzespoły auta podlegają one zużyciu, co wiązać się będzie z koniecznością przeprowadzenia regeneracji.

Jaką rolę odgrywa przekładnia kierownicza?

Układ kierowniczy należy do najważniejszych podzespołów w samochodzie. Bezpośrednio odpowiada on bowiem nie tylko za skuteczne kierowanie pojazdem, ale jednocześnie również za bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Obowiązkiem właściciela jest zatem dopilnować, aby wszystkie jego elementy pozostawały w pełni sprawne. Maglownica, czyli przekładania kierownicza zamienia ruch obrotowy na ruch postępowy – przenosi go z kierownicy na mechanizm zwrotniczy, dzięki czemu możliwy jest skręt kół samochodu.

Wśród stosowanych typów przekładni kierowniczej najprostszą budową charakteryzuje się maglownica mechaniczna zbudowana z korpusu, wałka atakującego oraz listwy zębatej. Nie zapewnia ona wspomagania kierownicy. Najpopularniejszym rodzajem, ale przy tym najbardziej awaryjnym jest maglownica hydrauliczna. W tym przypadku na wałku atakującym umieszczony jest rozdzielacz, który podaje płyn hydrauliczny do komory tłoka. Ten przesuwa się i w ten sposób wspomaga skręcanie. Ze względu na ciśnienie sięgające 100 atmosfer układ ten musi zostać odpowiednio uszczelniony. Najnowszym rozwiązaniem na gruncie motoryzacji jest natomiast przekładnia mechaniczno-elektryczna. Budową przypomina ona maglownice mechaniczne, jednak wyposażona jest dodatkowo w silnik elektryczny, który odpowiada za wspomaganie kierownicy.

Kiedy przeprowadzić regenerację maglownicy?

Jak już wspomnieliśmy wyżej, przekładnia kierownicza ma ogromny wpływ na komfort oraz bezpieczeństwo jazdy. Dlatego też każdy kierowca musi zwracać uwagę na sygnały wskazujące o wysokim zużyciu maglownicy. Na konieczność przeprowadzenia regeneracji przekładni kierowniczej wskazywać mogą:

  • stukanie w kołach podczas jazdy po nierównościach lub przy wykonywaniu manewrów,
  • wycieki płynu hydraulicznego z przekładni kierowniczej,
  • problemy z utrzymaniem kierunku jazdy,
  • zbyt duży ruch kierownicy bez skrętu koła.

W razie wystąpienia któregoś z powyższych problemów, powinniśmy jak najszybciej udać się do warsztatu samochodowego. Zwrócić należy przy tym uwagę, aby był on wyposażony w nowoczesny sprzętu i narzędzia, które ułatwią diagnostykę pojazdu. Jak podkreśla bytomski Twój Serwis, gwarancją skutecznej naprawy jest doświadczenie mechaników, którym oddajemy swoje auto. Warto jednak odpowiedzieć na pytanie, dlaczego warto zdecydować się na regenerację maglownicy?

Niewątpliwie istotnym czynnikiem będzie cena. Wymiana przekładni kierowniczej na nową może być kosztowna – jest to bowiem wydatek rzędu tysięcy złotych. Cena tego rodzaju usługi uzależniona jest przy tym nie tylko od ceny samej maglownicy, ale również od stopnia trudności demontażu przekładni. Natomiast profesjonalnie przeprowadzona regeneracja przywróci sprawność układu przy znacznie mniejszym obciążeniu finansowym dla właściciela pojazdu. Efektywność takiej naprawy nie ustępuje przy tym w niczym fabrycznie nowym podzespołom.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz