Artykuł sponsorowany

Kancelaria Radcy Prawnego Piotra Manowskiego: przygotowywanie, weryfikowanie i negocjowanie umów

Kancelaria Radcy Prawnego Piotra Manowskiego: przygotowywanie, weryfikowanie i negocjowanie umów

Każda umowa zawiera szereg elementów przedmiotowych, które należy zawrzeć w jej treści. Trzon dokumentu w każdym przypadku pozostaje niezmienny – kwestią kluczową są zapisy zabezpieczające interesy klienta. Korzystając z pomocy radcy prawnego z Kancelarii Piotra Manowskiego masz gwarancję, że umowa zostanie przygotowana zgodnie z Twoim celem, a nie wedle ogólnych wzorców.

Umowa dostosowana do potrzeb klienta – jak ją sporządzić?

Przygotowanie umowy wedle potrzeb klienta wymaga dużej elastyczności. Jednym z częściej czynionych zapisów jest klauzula prorogacyjna, czyli wybór sądu, który będzie rozstrzygał ewentualne spory powstałe na tle wykonywania umowy. Radca prawny Piotr zaznacza jednak, że w stosunkach między pracownikiem a pracodawcą klauzula nie ma mocy prawnej. Kolejną kwestią jest rozszerzenie lub ograniczenie rękojmi. Możliwość skorzystania z reklamacji z tytułu rękojmi jest prawem konsumenta, niemniej w przypadku zawierania umowy między przedsiębiorcami warto zabezpieczyć się tym zapisem.
Kolejną istotną kwestia są kary umowne, czyli ustalone kwoty pieniężne wypłacane w sytuacji, gdy jedna ze stron nie wywiąże się ze zobowiązania lub wykona je w sposób nienależyty. Na koniec warto wspomnieć o umownym prawie odstąpienia od umowy. Aby zapis był skuteczny, należy wskazać dokładny termin skorzystania z przedmiotowego prawa.

Kancelaria Radcy Prawnego Piotra Manowskiego: o czym jeszcze pamiętać?

Sporządzenie umowy bez przeprowadzenia szczegółowej rozmowy z klientem sprawi, że dokument może nie być satysfakcjonujący dla dwóch stron. Radca prawny Piotr wskazuje, że najlepszym sposobem na wypracowanie korzystnych warunków umowy jest przeprowadzenie negocjacji z kontrahentem. Ostatnim etapem na drodze do sporządzenia kontraktu jest omówienie postanowień i wyjaśnienie znaczenia zapisów  języka prawnego klientowi w sposób przystępny. Klient musi być w pełni świadomy postanowień i mieć szansę na naniesienie ewentualnych zmian.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz