Kampania marketingowa Twojej firmy – w jaki sposób można zaprojektować wartościowy katalog firmowy?
Stworzenie odpowiedniego katalogu przedstawiającego zakres usług lub produktów firmy pozwala klientom na zapoznanie się z najnowszymi ofertami oraz akcjami promocyjnymi. Albumy powinny nie tylko posiadać interesujące i dobrze zredagowane treści, ale również przyciągające uwagę fotografie lub grafiki. W jaki sposób można zaprojektować katalog, aby chętnie po niego sięgano i korzystano z przedstawionych w nim usług?
Najciekawsze usługi i promocje
Podstawą stworzenia dobrego katalogu jest wybranie najbardziej interesujących usług lub produktów, które posiadasz w ofercie swojej firmy. Powinny być skierowane do szerokiego grona odbiorców. Dobrym sposobem jest nadanie niejednoznacznych i budzących ciekawość tytułów, a najciekawsze z nich można umieścić na okładce katalogu. Forma zbliżona do gazety jest zdecydowanie chętniej czytana niż typowe albumy marketingowe, które zawierają wyłącznie sztywne i nudne fakty.
Wybór zdjęć do katalogów
Oprócz treści dużą rolę odgrywają również fotografie oraz grafiki. W Internecie są setki stron z darmowymi zdjęciami i grafikami, jednak lepiej jest ich unikać, gdyż są zbyt powszechnie wykorzystywane. Najlepszym rozwiązaniem jest wynajęcie profesjonalnego fotografa lub – jeśli mamy niski budżet przeznaczony na tworzenie katalogu – samodzielne wykonanie zdjęć. Należy pamiętać, że aby wyglądały estetycznie w formie wydrukowanej, powinny być w dużej rozdzielczości.
Drukarnia – wybór rozmiaru i papieru
Kluczowym elementem jest wybór dobrze zaopatrzonej drukarni, która zajmuje się drukowaniem profesjonalnych katalogów na różnego rodzaju papierze. Kartki wewnętrzne nie muszą być grube, ale warto zainwestować w nieco sztywniejsze, błyszczące okładki. Spory asortyment znajdziesz w ABC Drukarnia, która ma swoją siedzibę w Piotrkowie Trybunalskim. Producent oferuje również sprzedaż wysyłkową, dlatego może zrealizować zlecenia z całej Polski, a nawet zagranicy, po uprzednim dogadaniu się co do sposobu i kosztów dostawy.
Gdzie rozdawać katalogi?
By nie nadwyrężyć budżetu i katalogi firmowe trafiły do jak najszerszego grona odbiorców, którzy mogą być zainteresowani ich zawartością, należy je rozdawać w przemyślany sposób. Warto najpierw wysyłać je do klientów, którzy już korzystają z Twoich usług. Dobrym miejscem na wdawanie firmowych katalogów są również różnego rodzaju targi tematyczne, w których bierzesz udział. Kilka sztuk katalogów powinno znajdować się również w siedzibie firmy i być przeznaczone dla klientów stacjonarnych.