Materiał Partnera

Jedzmy ryby, bo warto – czyli pyszne i zdrowe potrawy w ofercie Smażalni ryb Fregata.

Jedzmy ryby, bo warto – czyli pyszne i zdrowe potrawy w ofercie Smażalni ryb Fregata.

Jedzenie ryb to samo zdrowie – niby każdy to wie, a jednak na naszych stołach wciąż królują mięsa, którym daleko do zdrowotnych właściwości potraw z ryb. Warto jednak pamiętać, że lekarze i dietetycy zalecają, by spożywać ryby jak najczęściej, gdyż jest to produkt o bardzo wysokiej wartości odżywczej. Aby jednak w pełni cieszyć się ich walorami powinny być one przygotowane w odpowiedni sposób, tak jak ma to miejsce w przypadku Smażalni ryb Fregata.

Zdrowie na talerzu – dlaczego warto jeść ryby

Ryby to produkt, który kilkanaście lat temu były podstawą menu. Być może wpływał na to fakt, że były nieco tańsze niż mięso, niemniej jednak jadano je dużo częściej, nie tylko od święta, ale między innymi także w czasie postów. Dziś niestety potrawy z ryb zdecydowanie rzadziej goszczą na naszych stołach, co biorąc po uwagę ich walory smakowe i zdrowotne, jest sporym błędem. Ryby to produkt, któremu przypisuje się niezwykłe własności odżywcze: bogactwo białka, kwasów omega-3, czyli wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, dużą zawartość fosforu, jodu, fluoru, selenu, witamin z grupy B i D oraz dodatkowo stosunkowo niską kaloryczność. W związku z tym powinniśmy spożywać je przynajmniej dwa lub trzy razy w tygodniu, gdyż zawarte w nich związki:

  • zmniejszają ryzyko powstawania zakrzepów żylnych,
  • korzystnie wpływają na pracę serca i układ krążenia – zapobiegają zawałom
    i miażdżycom,
  • zwiększają poziom dobrego cholesterolu,
  • obniżają ryzyko nowotworów,
  • wspomagają rozwój intelektualny dzieci,
  • wspomagają prawidłowe funkcjonowanie narządu wzroku,
  • korzystnie wpływają na wygląd skóry i paznokci,
  • regulują prawidłową pracę układu nerwowego i odpornościowego,
  • wzmacniają odporność, hamują i łagodzą intensywność reakcji zapalnych oraz alergicznych (dieta obfitująca w ryby morskie ma korzystne działanie w profilaktyce oraz leczeniu reumatoidalnego zapalenia stawów);

Warto przy tym zadbać, aby potrawy przygotowane były we właściwy sposób i ze świeżych produktów. Niemniej jednak jeśli nie umiemy lub nie mamy ochoty ich samodzielnie przyrządzać, to w takim przypadku warto zdać się na umiejętności szefów kuchni i sprawdzić co mają nam do zaoferowania miejsca takie jak Fregata Smażalnia ryb.

Ryba rybie nie równa          

Poszczególne gatunki ryb mają różne właściwości odżywcze, najogólniej możemy je podzielić:

  • ze względu na pochodzenie na:       

-  ryby słodkowodne np. karp, pstrąg, sandacz,

- ryby morskie np. łosoś, makrela, tuńczyk dorsz,

  •  ze względu na zawartość tłuszczu na:          

- ryby chude np. dorsz, tuńczyk, sola, pstrąg, dorada,

- ryby średniotłuste np. karp, lin, leszcz,      

- ryby tłuste np. łosoś, węgorz, śledź, makrela, halibut, ryba maślana.     

Ryby na milion sposobów

Przygotowując ryby, mamy bardzo szeroki wachlarz możliwości obróbki termicznej. Wśród najzdrowszych technik przyrządzania ryb można wymienić gotowanie w wodzie lub na parze oraz pieczenie i grillowanie. Niezaprzeczalnie jednak największą popularnością cieszą się ryby smażone, przygotowywane samodzielnie lub podawane w różnego rodzaju lokalach i restauracjach, takich jak Smażalnia ryb Fregata. Pamiętajmy przy tym, że doskonałą alternatywą dla tradycyjnego przyrzadzania tego typu produktów, jest zupa rybna, która od wieków gości na naszych stołach (wzmianki na jej temat pojawiają się już w jednej z pierwszych polskich książek kucharskich - wydanej w 1682 r.). Oczywiście w zależności od kraju wygląda i smakuje ona nieco inaczej, jednakże bez względu recepturę jest ona bardzo wartościowym przysmakiem. Na szczęście danie to serwuje także wiele lokali w naszym kraju, w tym również Smażalnia ryb Fregata, gdzie specjalnością kucharzy jest aromatyczna zupa rybna, przyrządzona aż z trzech gatunków ryb bałtyckich, w tym flądry, łososia i dorsza.

Opracowanie:
Gdynia, al. Jana Pawła II 2 paw.G3
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz