Artykuł sponsorowany

Jakie są różnie między uproszczoną a pełną księgowością? – Biuro Rachunkowe Exactly

Jakie są różnie między uproszczoną a pełną księgowością? – Biuro Rachunkowe Exactly

Zakładając działalność gospodarczą, musimy wybrać formę rozliczeń z Urzędem Skarbowym. Biuro Rachunkowe Exactly Dawid Borkowski, Adam Narkiewicz Spółka Cywilna doradzi nam najlepsze rozwiązanie. Mamy wybór pomiędzy kartą podatkową, ryczałtem ewidencjonowanym, zasadami ogólnymi, a w przypadku pełnej księgowości podatek CIT 9 lub 19%.

Czym jest uproszczona księgowość w wykonaniu biura Exactly?

Każdy biznes wymaga prowadzenia rachunkowości i wyboru formy rozliczeń z fiskusem. Biuro Rachunkowe Exactly Dawid Borkowski, Adam Narkiewicz Spółka Cywilna pomoże swoim klientom w wyborze najkorzystniejszą opcję. Najczęściej wybierana jest księgowość uproszczona, która obejmuje kartę podatkową, ryczałt ewidencjonowany i książkę przychodów i rozchodów. Karta podatkowa polega na wpłacaniu comiesięcznej stałej kwoty, uzależnionej od rodzaju działalności i liczby mieszkańców miejscowości, w której jest prowadzona. Ryczałt ewidencjonowany bywa opłacalny, przy niskich kosztach, ponieważ jedynym odliczeniem jest ZUS. Najbardziej popularną formą prowadzenia księgowości jest książka przychodów i rozchodów, pozwalająca analizę przychodów i kosztów zarówno przez właścicieli, a także odbiorców zewnętrznych np. banki.

Czym jest pełna księgowość?

Obowiązek prowadzenia pełnej księgowości jest określony ustawowo, więc niektórzy przedsiębiorcy mają obowiązek jej prowadzenia od początku działalności, inni po osiągnięciu 2 000 000 euro przychodu w poprzednim roku obrachunkowym. Ten zaawansowany system rejestracji przychodów i rozchodów oraz rozrachunków, który obsługuje Biuro Rachunkowe Exactly wymaga sporządzania sprawozdań finansowych, prowadzenia rozrachunków oraz ewidencji magazynowych.

Wprowadzane są wszystkie zdarzenia gospodarcze. Ewidencja jest prowadzona w postaci: księgi głównej, ksiąg pomocniczych oraz dzienników. Okresowo wykonywane są także zestawienia takie jak: bilans, rachunek i zysków i strat oraz zestawienie obrotów i sald.

– mówi ekspert. Przedsiębiorstwo musi zatrudnić główną księgową lub zlecić obsługę dokumentacji firmie zewnętrznej odpowiedzialnej za rachunkowość. To, który wariant będzie wybrany, zależy od właścicieli, jednak należy rozważyć opcję outsorcingu rozliczeń, co jest często rozwiązaniem tańszym i efektywniejszym.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz