Artykuł sponsorowany

Jakie są najczęstsze usterki związane z pompowtryskiwaczami?

Jakie są najczęstsze usterki związane z pompowtryskiwaczami?

Zadbanie o to, by nasz pojazd był w stu procentach sprawny, to bardzo ważna sprawa, jeśli chodzi o nasze bezpieczeństwo na drodze, a warto wiedzieć, że samochód składa się z wielu mniejszych bądź większych części, które bardzo często narażone są na usterki, a jednym z nich jest znajdujący się w silnikach diesla pompowtryskiwacz. Właśnie dlatego przedstawiamy, czym jest pompowtryskiwacz oraz jakie są jego typowe usterki.

Czym jest pompowtryskiwacz?

Pompowtryskiwacz jest to element łączący wtryskiwacz oraz część odpowiadającą za tłoczenie w pompie paliwowej silników diesla i należy on do grupy urządzeń związanych z hydraulicznym wtryskiem paliwa. Budowa pompowtryskiwacza opiera się na takich elementach jak:

  • Cylinder
  • Tłok
  • Sprężyna tłoka
  • Kanały dopływowe oraz odpływowe paliwa
  • Zawór elektromagnetyczny
  • Kanały doprowadzające paliwo pod iglicę
  • Zawór przelewowy
  • Iglica rozpylacza
  • Krzywka pompowtryskiwacza
  • Rolkowy popychacz dźwigniowy
  • Komora wysokiego i niskiego ciśnienia
  • Dławik iglicy
  • Sprężyna iglicy 
Działanie pompowtryskiwacza dzieli się na kilka części takich jak faza ssania, faza skoku wstępnego, faza wtrysku oraz faza skoku resztkowego. Pierwszy z etapów, czyli faza ssania polega na tym, że paliwo wlewane jest do komory wysokiego ciśnienia dzięki poruszaniu się w górę tłoka. Faza skoku wstępnego to powrót paliwa do komory niskiego ciśnienia przez to, że tłok przyciskany jest przez krzywkę i sprowadzany w dół, zaś zawór elektromagnetyczny jest otwierany. trzeci etap to oczywiście faza wtrysku, która polega na tym, iż uruchomiony już zawór elektromagnetyczny odcina komorę wysokiego ciśnienia od kanału dopływowego, zaś poruszający się tłok zwiększa ciśnienie paliwa i późniejszy wtrysk zasadniczy paliwa. Ostatni etap nazywany fazą skoku resztkowego polega na tym, że wyłączany jest zawór elektromagnetyczny i zakończony zostaje wtrysk paliwa, później zostaje otwarty kanał odprowadzający, a nadmierne ilości paliwa spływają z powrotem do komory niskiego ciśnienia.

Główne przyczyny usterek pompowtryskiwaczy

Pompowtryskiwacze ulegają usterką głównie przez zanieczyszczenia znajdujące się w mieszance paliwa, stosowanie słabej jakości paliwa czy też po prostu uszkodzenia związane z eksploatacją sprzętu, złym montażem tego elementu bądź źle przeprowadzoną operacją tuningowania silnika.

Objawy informujące u uszkodzeniu pompowtryskiwaczy

Samochód bardzo często daje nam sygnały, które sugerować mogą jakąś usterkę związaną z pompowtryskiwaczem i w momencie, gdy zauważymy na przykład spadek mocy silnika, czarny dym wydobywający się z rury wydechowej, nierówną oraz głośniejszą pracę silnika czy też nieprawidłowo działający zawór recyrkulacji spalin, to niezwłocznie należy udać się do firmy takiej jak Diesel Naprawy Mechanika Pojazdowa Sławomir Polak, której pracownicy pomogą nam w zdiagnozowaniu a także usunięciu wszelkich usterek związanych z systemami wtryskowymi.

Oceń artykuł (1)
1.0
Komentarze
Dodaj komentarz