Artykuł sponsorowany

Jakie opony całoroczne sprawdzą się najlepiej na naszych drogach?

Jakie opony całoroczne sprawdzą się najlepiej na naszych drogach?

Oczywiście każdy kierowca wybiera opony według własnego klucza i najważniejszych dla niego parametrów. Najczęstszym rozwiązaniem jest zakup ogumienia na sezon letni oraz zimowy. Istnieje jednak grupa kierowców, którzy decydują się na wybór całorocznych modeli. Wbrew pozorom ich wybór nie jest prosty, ponieważ należy zwrócić uwagę na kilka naprawę bardzo ważnych parametrów.

Najkrótsza droga hamowania

Wybierając opony całoroczne, powinniśmy przede wszystkim zapoznać się z unijną etykietą i zwrócić uwagę na literkę, która została tam umieszczona. Najlepszym rozwiązaniem jest wybór tych modeli, gdzie znajdzie się symbol A lub B. Jak mówią specjaliści z firmy Ryszard Hebel Wulkanizacja droga hamowania to jeden z najważniejszych parametrów przy wyborze całorocznego ogumienia. Tego typu ogumienie powinno być testowane na trzech rodzajach powierzchni, a mianowicie na śniegu, suchej oraz mokrej nawierzchni. Opony całoroczne powinny dobrze radzić sobie w każdych warunkach pogodowych. Zanim wybierzemy najlepszy model, dokładnie zapoznajmy się z testami, które wykonywane były na konkretnym rodzaju ogumienia.

Odpowiedni poziom hałasu

Oczywiście każdy rodzaj ogumienia generuje w czasie jazdy hałas, który może mieć ogromne znaczenie dla komfortu jazdy. Opony całoroczne poddawane są wielu specjalistycznym testom, które polegają na wykonaniu pomiaru hałasu przy danej prędkości. Wysoki poziom generowanego hałasu w czasie jazdy może znacznie zmniejszyć nasz komfort oraz przyjemność z jazdy. Warto wybierać wielosezonowe modele, które zostały wyposażone w specjalną unijną etykietę.

Bieżnik i jego wytrzymałość

Ogumienie wykorzystywane przez cały rok powinno charakteryzować się przede wszystkim wysoką trwałością, ponieważ wykorzystuje się je w różnych warunkach atmosferycznych oraz drogowych. Opony całoroczne powinni przede wszystkim posiadać niski poziom ścieralności. Pamiętajmy, że polskie prawo określa minimalną głębokość bieżnika, która powinna wynosić 1,6 milimetra. Każdy kierowca w ciągu roku pokonuje średnio 10 tysięcy kilometrów. Na tej podstawie producenci opon stworzyli idealne modele, z których kierowcy będą mogli korzystać praktycznie przez cały rok. Przed zakupem dokładnie zapoznajmy się z etykietami produktów.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze (1)
Dodaj komentarz
 .
.
28.10.2019
Etykieta to nie wszystko. Liczy się przed wszystkim mieszanka z jakiej są wykonane. Bo opony całoroczne powinny się sprawdzać w każdych warunkach, a nie zawsze tak jest. Bardzo dobrze dla przykładu jako całoroczne sprawują się np Yokohamy. Mieszanka z krzemionki z domieszką olejku pomarańczowego. Niby nie wiele, ale opony nie twardnieją w zimie i zachowują swoje parametry.