Jakie lakiery i inne substancje powinien mieć lakiernik w swoim warsztacie samochodowym?
Dobrej jakości lakiery oraz rozcieńczalniki są w stanie zagwarantować wysokiej jakości usługi lakiernicze. Na rynku istnieje wiele produktów, które reklamują się jako niezbędne, jednak nie wszystkie sprawdzą się w każdej lakierni. Które substancje warto zakupić do warsztatu samochodowego, zajmującego się profesjonalnym blacharstwem oraz lakiernictwem?
Lakiery i podkłady
O przydatności i wysokiej jakości lakierów samochodowych decydują ich właściwości. Pod każdy lakier należy nałożyć również podkład lub bazę, dlatego w pierwszej kolejności należy zaopatrzyć się w te substancje. Kolor lakieru nie jest jego najważniejszą cechą, choć oczywiście zapewnia główną wartość estetyczną. Istotną kwestią jest uzyskanie możliwie jak najgładszej i nieskazitelnej powierzchni. Nim zdecydujesz się na złożenie dużego zamówienia w jednej firmie, warto najpierw wypróbować pojedyncze produkty. W obrębie lakierów przydadzą się również bezbarwne, które tworzą przeźroczystą, wysoce odporną na zarysowania warstwę ochronną lakieru kolorowego.
Rozcieńczalniki i zmywacze
W przypadku rozcieńczalników, najlepiej jest zainwestować w te uniwersalne, które sprawdzą się do różnego rodzaju lakierów. Alternatywą dla nich może być również benzyna lakowa. Zmywacze służą głównie do oczyszczania powierzchni, która będzie malowana. Powinny usuwać z jej powierzchni takie substancje jak:
- silikony,
- woski używane do polerowania lakieru,
- różnego rodzaju substancje powstałe na bazie tłuszczu i olejów.
Zmywacze te są potocznie nazywane „odtłuszczaczami”, gdyż właśnie taką rolę odgrywają w warsztatach lakierniczych. Koszt dobrej jakości rozcieńczalnika oraz zmywaczu to ok. 15-20 PLN za litr.
Szpachlówki
W lakierniach zajmujących się malowaniem aut powypadkowych, istotną rolę odgrywają również szpachlówki. Mogą one wygładzić i wyrównać uszkodzone powierzchnie, które posiadają głębsze zarysowania. Dzielą się one na wiele kategorii, a najpopularniejsze z nich to:
- Szpachlówka uniwersalna – jest dobra do niemal każdej powierzchni i łatwo się ją szlifuje. Cechuje się właściwą przyczepnością. Można nią korygować zarówno powierzchnie zagruntowane, jak i niezagruntowane.
- Szpachlówka z aluminium – jest bardziej elastyczna i odporna na uszkodzenia spowodowane wstrząsami i wibracjami.
- Szpachlówka z włóknem – ze względu na charakterystyczną strukturę, jest stosowana do łatania większych ubytków i osłabionych części karoserii.
Szeroki wybór szpachlówek można znaleźć u producenta Mayer, który prowadzi nie tylko sprzedaż stacjonarną, ale również wysyłkową.