Artykuł sponsorowany

Jakie czynności wchodzą w zakres prowadzenia książki przychodów i rozchodów?

Jakie czynności wchodzą w zakres prowadzenia książki przychodów i rozchodów?

Wielu przedsiębiorców, którzy nie przekraczają określonego w przepisach limitu osiągniętych dochodów, decydują się na prowadzenie księgowości za pomocą książki przychodów i rozchodów. Rozwiązanie to jest bardzo komfortowe i warto powierzyć jego wykonanie specjalistom z dobrego biura rachunkowego. Jakie konkretnie czynności w tym zakresie będą oni w stanie zrealizować?

Właściwie wyliczone zobowiązanie podatkowe

Każdy przedsiębiorca decydujący się na prowadzenie własnej działalności musi uregulować zobowiązanie podatkowe. Jego wyliczenie w przypadku książki przychodów i rozchodów następuje poprzez odczytanie znajdujących się w niej informacji i odniesieniu ich do wartości przychodów oraz kosztów. Taka forma prowadzenia księgowości nie jest nadmiernie skomplikowana, jednak dla początkujących przedsiębiorców może być problematyczna. Ze względu na konieczność poświęcenia stosunkowo sporej ilości czasu na ewidencjonowanie poszczególnych elementów działalności, warto realizację książki przychodów i rozchodów powierzyć księgowym z biura rachunkowego.

Warto w tym zakresie wybrać doświadczonych specjalistów, takich jak np. Biuro Rachunkowe Progres zajmujące się prowadzeniem książek przychodów i rozchodów wielu firm. Daje to możliwość dokładnego kontrolowania wszelkich dokumentów pod względem formalno-rachunkowym i tym samym uniknięcie nieprawidłowości. Nierzadko skutkują one poważnymi grzywnami nakładanymi przez poszczególne urzędy i instytucje, dlatego tak istotne jest ich prawidłowe sporządzanie.

Wiele czynności

Prowadzenie książki przychodów i rozchodów to również wiele innych czynności, którymi zajmą się księgowi. Przede wszystkim przeprowadzą oni bieżącą ewidencję wszelkich operacji gospodarczych, co w przypadku takiej formy księgowości jest wymagane. Uwzględnienie każdej transakcji i nie tylko jest niezwykle istotne, stanowi bowiem podstawę do późniejszego rozliczenia firmy. Z tego względu prowadzi się również ewidencję środków trwałych oraz wyposażenia – to także element książki przychodów i rozchodów, podobnie jak rozliczania podatku dochodowego, które mogą być realizowane miesięcznie bądź kwartalnie.

Decydując się na współpracę z dobrym biurem rachunkowym, firma uzyskuje możliwość profesjonalnego sporządzania niezbędnych deklaracji w ramach prowadzenia książki przychodów i rozchodów. Zaliczają się do nich m.in. zeznania roczne PIT-36 oraz PIT-36L, a także miesięczne bądź kwartalne deklaracje VAT. Z kolei do GUS odprowadzane są sprawozdania statystyczne, których przygotowaniem również zajmie się renomowane biuro rachunkowe.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz