Materiał Partnera

Jaki jest najlepszy wiek dziecka na rozpoczęcie edukacji

Jaki jest najlepszy wiek dziecka na rozpoczęcie edukacji
Na naukę nigdy nie jest za późno – powtarza wielu, gdy w grę wchodzi nauka dodatkowych umiejętności dorosłych. Co jednak z nauką dzieci? Kiedy jest najlepszy wiek na rozpoczęcie działań edukacyjnych? Wiele wątpliwości i kontrowersji pojawiało się, gdy do szkoły posłane zostały dzieci w wieku sześciu lat. Odebranie dzieciństwa, beztroski i zabawy – takie główne argumenty pojawiały się przeciwko podjętym decyzjom. W takim razie, jaki wiek będzie najlepszy?

Edukacja rozpoczyna się już w wieku przedszkolnym

Przeciwnicy zbyt szybkiego pójścia dzieci do szkoły argumentują, iż taki rozwój wydarzeń odbiera dzieciom dzieciństwo, zabiera potrzebny na zabawę czas i wprowadza do ich życia niepotrzebny, przedwczesny stres związany z nauką, obowiązkami szkolnymi i zmianą codziennego życia. Podstawy edukacji nie rozpoczynają się jednak od szkoły. To, w jaki sposób dziecko zostanie ukierunkowane na działania edukacyjne, zależy już w dużej części od placówki przedszkolnej, do której uczęszcza maluch. Wiedzą o tym najlepiej nauczyciele z Niepublicznego Przedszkola Akademia Malucha z Aleksandrowa Kujawskiego. To tam rozpoczynane są pierwsze zajęcia dydaktyczne. Oprócz podstaw języka polskiego dzieci uczą się również dodatkowych języków – język angielski, poznają podstawy matematyki, rozwijają się muzycznie i plastycznie. Przedszkole to pierwsze zetknięcie ze sztuką, teatrem, ale również z dużą grupą rówieśników, a tym samym z potrzebą oswojenia się z różnymi formami współpracy.

Odpowiednie przygotowanie do dalszego rozwoju edukacyjnego, i nie tylko

Przedszkole jest placówką, która ma celu przygotowanie dziecka do podjęcia nauki szkolnej. To tam rozpoczyna się rozwój kompetencji poznawczych. Odpowiednio poprowadzone zajęcia oraz odpowiednie podejście kadry, pozwala na naukę twórczego rozwiązywania problemów. Niezwykle ważny jest nacisk na naukę zasad funkcjonowanie dziecka w grupach społecznych. Prawidłowo ustalone prawa i obowiązki oraz ich egzekwowanie, przynoszą duże efekty w przyszłości i odpowiednio przygotowują dzieci na dalsze funkcjonowanie w społeczeństwie i grupie. Niezwykle ważna jest, tak jak w przypadku Akademii Malucha, stała współpraca z rodzicami i opiekunami dziecka. To oni w połączeniu z nauczycielami przedszkolaka mogą ustalić najlepiej dobrany tok nauki oraz na bieżąco badać rozwój dziecka, a tym samym jego potrzeby. Najważniejsze jest bowiem dostosowanie nauczania i wychowania do indywidualnego rozwoju każdego dziecka.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz