Artykuł sponsorowany

Jaką apteczkę powinien kupić pracodawca?

Jaką apteczkę powinien kupić pracodawca?
Posiadanie apteczki jest obowiązkowe w każdym miejscu pracy, bez względu na to, jaki jest jej charakter. Dotyczy to tak samo biura, jak i placu budowy. Im więcej wyposażenia zawiera, tym lepiej. Przydaje się nie tylko do dezynfekcji i opatrzenia powierzchniowych zadrapań, ale w niektórych przypadkach może nawet uratować życie.  Na co zwrócić uwagę podczas wyboru apteczki i gdzie najlepiej ją umieścić?

Jaką apteczkę wybrać?

W przypadku stacjonarnych miejsc pracy, na przykład budynków biurowych, najlepszym rozwiązaniem jest zakupienie apteczki ściennej i umieszczenie jej w miejscu widocznym i dostępnym dla wszystkich pracowników. Jeśli jednak usługi są świadczone mobilnie, lepiej zdecydować się na apteczkę w formie poręcznej walizeczki lub saszetki, która bez problemu można przewozić i nie zajmuje zbyt wiele miejsca. W ciągu roku konieczne jest uzupełnianie wyłącznie jej wyposażenia, dlatego najlepiej wybrać torbę lub kasetkę wykonane z porządnych i odpornych na uszkodzenia materiałów. Apteczki ścienne zwykle produkuje się z odpornego na korozję metalu, natomiast mobilne z tworzywa sztucznego lub wodoodpornej tkaniny.


Wyposażenie apteczki

Podstawowe wyposażenie apteczki jest regulowane przez prawo, jednak w praktyce może być różne, a im jest go więcej, tym lepiej. Nigdy nie wiadomo, jakiego urazu dozna pracownik, a kilka lub kilkanaście minut do przyjazdu karetki bardzo często bywa kluczowe dla stanu zdrowia. W dobrze wyposażonej aptece powinny znajdować się:

  • plastry z opatrunkiem 6x10 cm;
  • plaster na szpulce 5 m x 2,5 cm;
  • zestaw plastrów;
  • bandaż z kompresem 6x8 cm;
  • bandaż elastyczny 4 m x 6 cm;
  • bandaż elastyczny 4 m x 8 cm;
  • rękawiczki winylowe;
  • chusta opatrunkowa 60x80 cm;
  • chusty z flizeliny 20x30 cm;
  • bandaż z kompresem (opatrunek indywidualny) 8x10 cm;
  • bandaż z kompresem (opatrunek indywidualny) 10x12 cm;
  • kompresy na rany 10x10 cm;
  • kompresy na oko 5x7,5 cm;
  • zimny kompres;
  • chusta trójkątna 96x96x136 cm;
  • koc termiczny 160x210 cm;
  • nożyczki 19,5 cm;
  • torba foliowa;
  • aparat do sztucznego oddychania;
  • instrukcja "pierwsza pomoc w nagłych wypadkach" oraz spis wyposażenia.

Dobrze wyposażone apteczki ścienne i przenośne można znaleźć między innymi w ofercie sklepu Elan Vital, który prowadzi sprzedaż wysyłkową.

Stały dostęp do apteczki

W dużych przedsiębiorstwach oraz miejscach, do których mają dostęp osoby postronne (np. na placach budowlanych), duży problem stanowi rozkradanie wyposażenia apteczek. Popularnym rozwiązaniem jest stosowanie apteczek zamykanych na klucz, jedno może to doprowadzić do ograniczenia dostępu w razie wypadku. Ważne jest, aby klucz zawsze znajdował się w rękach osoby odpowiedzialnej, która będzie obecna w miejscu pracy. Można też zostawić go np. w kontenerze biurowym lub na recepcji.  

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz