Artykuł sponsorowany

Jak zrobić dobrą ulotkę reklamową?

Jak zrobić dobrą ulotkę reklamową?
Ulotki to jedna z najpopularniejszych i jednocześnie najskuteczniejszych form reklamy. Dobrym argumentem na poparcie tej tezy jest fakt, że ich forma nie uległa znaczącym zmianom na przestrzeni dziesięcioleci, a cel zastosowania pozostał ten sam. Chodzi oczywiście o skuteczne przekazanie informacji dotyczących oferty i zwrócenie uwagi potencjalnych klientów. Jak do sprawy ulotek podchodzi się jednak współcześnie?

Minimum treści – maksimum przekazu


Specjaliści z branży reklamowej są absolutnie zgodni co do tego, że ulotki są najlepszą formą reklamy dla małych firm, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z biznesem, a co za tym idzie, posiadają stosunkowo niewielki budżet marketingowy. Współczesna ulotka postrzegana w kategoriach nośnika informacji, powinna wpisywać się przede wszystkim w oczekiwania estetyczne potencjalnych klientów. W szczególności, jeżeli chodzi o przekazywaną treść. Najważniejsze informacje muszą być widoczne od razu, ponieważ obecnie odbiorcy raczej nie lubią wczytywać się w zawiłe i rozbudowane sformułowania.

Dlatego też warto zadbać o chwytliwy i nośny slogan, który swoją stylistyczną błyskotliwością od razu zwróci na siebie uwagę. Na przemyślnej i dobrze zaprojektowanej ulotce muszą znaleźć się jedynie słowa kluczowe, które odpowiednio nakierują osobę zainteresowaną ofertą. Elegancki minimalizm i praktyczne podejście do całej sprawy charakterystyczne są nie tylko dla merytorycznej strony ulotki reklamowej. Czynniki te znajdują też pełne odzwierciedlenie w warstwie technicznej. O czym konkretnie mowa?

Ważna kwestia estetyki


Zbagatelizowanie kwestii związanych z estetyką ulotki najprawdopodobniej skończy się tym, że odbiorcy nawet nie będą chcieli zapoznać się z jej treścią. Wielu ludzi próbuje stworzyć ten typ nośnika reklamy w warunkach domowych. I choć oczywiście przy odrobinie wysiłku jest to jak najbardziej do zrobienia, to należy się zastanowić, czy uzyskane w ten sposób rezultaty, będą tym, czego naprawdę się oczekiwało. Tworząc ulotkę, trzeba wziąć pod uwagę wiele zależnych od siebie czynników związanych m.in. z rodzajem zastosowanego papieru czy typem użytego do produkcji druku. Aby zainteresować klientów, trzeba postawić na materiały najwyższej jakości.

Z pewnością sprawdzą się tutaj papiery o wyższej gramaturze oraz technologia druku cyfrowego, która sprawia, że umieszczone na ulotce treść i grafika, nie są podatne na działanie czynników środowiskowych i z czasem nie tracą na swojej estetyce, a także czytelności. Jak podkreślają specjaliści z firmy Solpress, nowoczesna ulotka powinna charakteryzować się prostą firmą i zostać utrzymana w stonowanej, acz nieprzygnębiającej kolorystyce. Pstrokate i krzykliwe kolory charakterystyczne są raczej dla podejścia marketingowców z lat 90. ubiegłego wieku. Skorzystanie z usług centrum poligraficznego ogólnie niesie ze sobą wiele korzyści. Specjaliści nie tylko doradzą nam, co powinniśmy zrobić, ale także zajmą się przygotowaniem projektu i drukiem.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz