Materiał Partnera

Jak zmotywować się do ćwiczeń w domu?

Jak zmotywować się do ćwiczeń w domu?
Duża ilość ruchu ma pozytywny wpływ na zdrowie i sylwetkę człowieka. Nie każdy ma jednak czas regularnie chodzić na siłownie, dlatego pozostaje ćwiczenie we własnych czterech ścianach. Niestety, w domu bardzo trudno się zmotywować i często odwleka się samotne treningi na później, a jeśli już do nich dojdzie – ćwiczenia kończą się po kilkunastu minutach. Co zrobić, aby mieć więcej chęci do regularnego ćwiczenia w domu?

Profesjonalny sprzęt

Najlepszym sposobem jest oczywiście zakupienie profesjonalnego sprzętu. Zakupy to czynnik, który motywuje wiele osób. Chodzi nie tylko o poświęcenie własnych pieniędzy, ale przede wszystkim radość z nowego sprzętu. Profesjonalny sprzęt do ćwiczeń w domu można kupić między innymi sklepie Resmedica, który prowadzi sprzedaż wysyłkową.

Wśród najlepszych przyrządów do ćwiczeń w domu można wymienić przede wszystkim:

  • Rowerek stacjonarny – sprawdza się przede wszystkim w przypadku pasjonatów kolarstwa, którzy nie mają możliwości, aby wybierać się na wielokilometrowe trasy poza miasto. Na rowerku stacjonarnym trenuje się w takim sam sposób jak na zwykłym. Doskonale wpływa na kondycję i mięśnie – w szczególności nóg.
  • Bieżnię – bieganie to hobby, które stale zyskuje na popularności. Niektórzy jednak unikają biegania w okresie jesienno-zimowym oraz podczas deszczu. Bieżnia w domu sprawi, że nie trzeba pomijać treningu nawet w przypadku najgorszej pogody.
  • Orbitrek – urządzenie łączy w sobie kilak właściwości, między innymi roweru stacjonarnego i bieżni. Angażuje niemal wszystkie mięśnie szkieletowe.

Urządzenia te nie tylko umożliwiają komfortowe ćwiczenie, ale także mierzą wiele różnych parametrów, między innymi czas lub dystans. Niektóre wersje sprzętów fitness są wyposażone również w czujnik pulsu, który pozwala na lepszą kontrolę wydolności organizmu.

Ciesz się ze swoich postępów!

To nie trenerzy motywacyjni znajdują się na szczycie listy rzeczy, które najbardziej motywują osoby, które zdecydowały się na zwiększenie ruchu. Największe znaczenie mają dla człowieka jego indywidualne postępy. Na samym początku przygody z domowym fitnessem warto zastanowić się, co dokładnie chce się osiągnąć. Osoby, którym zależy na poprawieniu kondycji, powinny skrupulatnie notować przebyte dystanse oraz czas, w którym udało się je pokonać. W ten sposób można zauważyć, jak tydzień po tygodniu organizm coraz bardziej przyzwyczaja się do wzmożonego wysiłku i pokonuje własne słabości. Wiele osób jest zaskoczone, jak szybko robią postępy! W przypadku tych, którym zależy na zrzuceniu zbędnych kilogramów, najlepsze jest regularne wykonywanie pomiarów ciała. Warto skupić się nie tylko na podstawowych wymiarach, takich jak obwód talii lub klatki piersiowej, ale także np. ud oraz ramion. Każdy chudnie inaczej i może okazać się, że obwód jednych części ciała będzie się zmniejszał szybciej od innych.

Opracowanie:
Rzeszów, Miłocińska 95 lok. 3
tel. 883 326 127
Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze (1)
Dodaj komentarz
28.11.2019
Bardzo pomocny artykuł, konkretny merytoryczny.