Artykuł sponsorowany

Jak zaprojektować firmowe logo aby przykuć uwagę klientów

Jak zaprojektować firmowe logo aby przykuć uwagę klientów

Logo to inaczej graficzny symbol danej firmy. Każdy przedsiębiorca marzy aby znak firmowy przykuwał uwagę oraz był atrakcyjny i czytelny dla klientów. Poprzez logo można skojarzyć ofertę czy przekaz firmy. Należy pamiętać, że logo powinno być zaprojektowane tak aby zbyt często go nie zmieniać, zwłaszcza jeśli jest trafne.

Czym się kierować przy wykonywaniu logo firmy?

Przed przystąpieniem do projektowania znaku firmowego należy określić przekaz spółki i jakie artykuły lub usługi będzie oferować. Logo powinno skutecznie przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Może, choć nie musi, kojarzyć się z towarem oferowanym przez daną firmę. Dobry znak rozpoznawczy powinien być miły dla oka, a co za tym idzie ładny i estetyczny. Ważne w nim są kolory, które poprzez podświadome skojarzenia wywołują w widzu określone emocje. I tak pastele kojarzą się z relaksem zaś ostre kolory jak czerwień, z energią i dynamiką. Logo musi budzić pozytywne skojarzenia. Dlatego warto odpowiednio dopasować kształty i topografię projektu. Litery i symbole nie powinny być ani za małe ani za duże lecz dobrze komponować się z całym tłem. Symbole przedstawiane na znaku firmowym powinny być adekwatne do proponowanych usług. Logo musi być proste. Prostota ułatwi jego zapamiętanie, a to najważniejszy cel dla osoby projektującej znak danej firmy. Aby spójnie i efektownie połączyć wszystkie elementy należy posiadać nie tylko talent ale również wiedzę i doświadczenie. Warto zatem skorzystać z pomocy osób kompetentnych takich jak na przykład graficy.

Gdzie umieszczać znak firmowy by rozreklamować produkt?

Logo powinno być czytelne i dobrze widoczne. Jeśli prowadzona jest działalność o której mówi się w mediach społecznościowych, warto umieścić logo na stronie firmy w Internecie. Jeżeli produkt przeznaczony jest do odbiorców rzadko odwiedzających społeczność wirtualną, warto rozreklamować swoje usługi w świecie realnym. Wielkopowierzchniowe banery ustawiane wzdłuż ruchliwych tras lub na fasadach budynków to reklama wizualnie trafiająca bezpośrednio do klienta. Innym miejscem wartym polecenia jako nośnik reklamowy poprzez logo jest firmowa papeteria. Jest to rozwiązanie szczególnie polecane dla firm które utrzymują stały kontakt z klientem poprzez tradycyjną korespondencję papierową. Najpopularniejszą formą reklamy ze znakiem firmowym są oczywiście wizytówki. Polecane są one każdej firmie bez względu na rodzaj działalności. Można je przekazywać osobiście lub wyeksponować w miejscu ogólnodostępnym np. na kontuarze w recepcji. Równie dobrym rozwiązaniem są broszurki reklamowe. Można umieścić na nich nie tylko logo, ale również przekazać więcej informacji o działalności firmy w formie graficznej i tekstowej. Obecnie możliwości techniczne drukarni takich jak Gamp umożliwiają umieszczanie logo na dowolnym przedmiocie. Szczególnie popularne są koszulki, kubki, długopisy, czapki i tym podobne.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz