Artykuł sponsorowany

Jak zachować czystość w biurze?

Jak zachować czystość w biurze?

Podobnie jak w przypadku każdej dużej powierzchni użytkowanej przez sporą liczbę osób, sprzątanie biura może być istną katorgą. Czasem trudno o zachowanie nienagannego porządku, ten zaś jest niezbędny dla produktywności. Dbając o naszą przestrzeń biurową powinniśmy zadbać o to, by było w niej zawsze czysto, niezależnie od liczby pracowników i charakteru ich obowiązków. Sposobów na uzyskanie tego efektu jest kilka.

Pozostawmy to profesjonalistom

Zasady panujące w większości biur każą pracownikom dbać o swoje miejsce pracy. Niekiedy kwestia ta jest tak istotna, że trafia do regulaminów oraz wewnętrznych procedur firmy. W praktyce zasada ta nie jest ściśle przestrzegana – pracownicy troszczą się o otoczenie w miarę swoich możliwości, za co nie można ich winić. I chociaż praca w schludnym środowisku może być bardziej produktywna, do rzadkości należą sytuacje, w których pracownik nie wypełnia należycie swoich obowiązków właśnie ze względu na robiony przez siebie bałagan. Najważniejsze, by był to bałagan kontrolowany – pracownik powinien się w nim dobrze orientować, tak aby pozorny rozgardiasz mu nie przeszkadzał. Nie można jednak dopuścić do sytuacji, w której sprzęt komputerowy czy biurka pokrywają się kurzem. Ważne jest także regularne zamiatanie i mycie podłogi.

Sprzątanie biura najlepiej powierzać ekipie sprzątającej, która zajmie się tą kwestią po godzinach pracy naszej firmy. Jedną z takich ekip jest zespół pracowników firmy BLEX z okolic Trójmiasta, która choćby raz na tydzień zostawi za sobą nieskazitelnie czyste biuro. Kiedy po weekendzie pracownicy zajrzą i zobaczą taką czystość w miejscu pracy, z pewnością nabiorą chęci do działania.

Odpowiedni plan zagospodarowania przestrzeni biurowej

Zatrudnienie profesjonalnej firmy sprzątającej to nie wszystko. Musimy zadbać o to, by pracownicy nie pomyśleli nawet o zaśmiecaniu przestrzeni biurowej. Pożądany efekt osiągniemy umieszczając w ich zasięgu wszystko, czego potrzebują do zachowania czystości. Jeśli na biuro o powierzchni kilkuset metrów kwadratowych przypadają np. trzy kosze i dwie zmiotki z szufelkami, to o wiele trudniej będzie zachować czystość w miejscu pracy niż gdyby liczba tego typu akcesoriów została dostosowana do wielkości biura i liczby pracowników. Dobrym pomysłem jest także chłonna i wydajna wycieraczka przy wejściu, która zachęci pracowników do wycierania butów przed wejściem do biura. Dzięki temu zachowanie czystości będzie o wiele prostsze.

Edukacja pracowników

Choć każdy człowiek powinien znać podstawowe zasady zachowania porządku, dla wielu osób kwestie te nie są tak oczywiste. Dlatego niemal każdy pracodawca wpaja swoim pracownikom zasady zachowania czystości w swoim miejscu pracy czy sprzątania po sobie w pomieszczeniu socjalnym. Można to zrobić np. poprzez rozwieszenie plakatów promujących korzystne zachowania lub zorganizowanie szkoleń udowadniających związek czystości w miejscu pracy z jej efektywnością, skutecznością i bezpieczeństwem. Dobrze byłoby także, by pracownicy zdawali sobie sprawę z terminów sprzątania w biurze przez agencję sprzątającą oraz z zakresu jej działań. Warto zwrócić im uwagę, by na koniec dnia przygotowali swoje miejsca pracy tak, by ułatwić ekipie sprzątającej pracę.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz