Materiał Partnera

Jak wybrać podnośnik hydrauliczny do samochodu?

Jak wybrać podnośnik hydrauliczny do samochodu?

Podnośnik samochodowy to konieczny element wyposażenia warsztatu, zarówno mechanika amatora, jak i profesjonalnego zakładu zajmującego się naprawą aut. Wybierając lewarek, należy skoncentrować się na jego przeznaczeniu. Czy potrzebny nam on jest do doraźnej wymiany opony, czy do zaawansowanych prac? Często okazuje się, że fabryczne lewarki dołączone do nowych aut mają zbyt mały udźwig i nie nadają się wymiany koła w autach o niskim zawieszeniu. 

Zalety i wady podnośników słupkowych

Podnośniki hydrauliczne typu słupkowego oraz butelkowego są adresowane do aut o większych gabarytach, ponieważ droższe i bardziej rozbudowane modele mogą osiągać udźwig nawet 10 ton. Lewarki te są jednak dość wysokie, co przyczynia się do tego, że nie sprawdzą się przy podnoszeniu auta sportowego, które charakteryzują się wysokim zawieszeniem, a ze względu na duży udźwig nie można oczekiwać zbyt wysokiego uniesienia auta. Przed jego użyciem należy upewnić się czy podnośnik ma stabilny punkt oparcia, przestrzegają pracownicy firmy Tractel.

Właściwości podnośników typu żaba

Podnośniki hydrauliczne typu żaba są wykorzystywane zarówno przez prywatnych właścicieli aut, jak i w warsztatach samochodowych. Prosty mechanizm hydrauliczny zamontowany w urządzeniu pozwala na zwielokrotnienie siły wywieranej na rękojeść oraz w konsekwencji szybsze podniesienie auta. Wyposażone są w koła jezdne, które umożliwiają mobilność. W porównaniu do wariantu słupkowego oraz butelkowego charakteryzuje się szerszą podstawą, która daje większą stabilizację. Ich udźwig pozwala na to, by unieść auto o ciężarze do 3 ton na około 30 cm. 

Podstawowe zasady użytkowania podnośników

Podstawowym elementem ostrożności jest w każdym wypadku podłożenie pod podnośnik hydrauliczny płaskiego elementu, który ustabilizuje auto. Brak takie zabezpieczenia grozi jego osunięciem się lub upadkiem. Dotyczy to szczególnie sytuacji, kiedy występuje konieczność przeglądu auta w terenie. Częstą praktyką jest uzupełnianie podnośnika kołkami blokującymi opony, które stosuje się w momencie, kiedy hamulec ręczny nie jest w pełni sprawny i może przyczynić się do samoistnego osunięcia się auta.

Opracowanie:
Warszawa, Bysławska 82
tel. 22 616 42 44
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz