Artykuł sponsorowany

Jak wybrać biuro księgowe?

Jak wybrać biuro księgowe?

Samodzielnie prowadzenie księgowości nie jest prostym zadaniem. Złożone przepisy podatkowe obowiązujące w Polsce sprawiają, że zagadnienia podatkowe i interpretacja przepisów przysparza sporo problemów. Wybór odpowiedniego biura księgowego pozwala uniknąć wielu problemów i sprawnie załatwić sprawy związane z księgowością. Na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Precyzyjne oczekiwania i określenie tego, czego oczekujemy od biura księgowego, to podstawa. Zanim zaczniesz rozglądać się za odpowiednim biurem księgowo-rachunkowym, zastanów się, jaki zakres pomocy jest dla Ciebie interesują i dopiero na tej podstawie dobierz odpowiednią ofertę dla siebie. Biuro księgowe może bowiem tylko wypełniać deklarację PIT, ale może też przechowywać dokumenty, pośredniczyć w kontaktach z Urzędem Skarbowym i zajmować się wieloma innymi sprawami.

Odpowiedzialność cywilna biura księgowego

Jak podkreśla ekspert firmy Biuro Księgowości sp z o.o. z Krakowa, każde biuro zajmujące się usługowym prowadzeniem ksiąg podatkowych, musi posiadać wykupioną polisę OC. Jest to zabezpieczenie dla klientów na wypadek błędów księgowych powstałych z winy biura księgowego. Kiedy wybieramy biuro księgowo-rachunkowe do prowadzenia naszej księgowości, warto sprawdzić, jaki dokładnie jest zakres polisy OC. Minimalnie powinna ona wynosić 5000 euro, ale im wyższa polisa, tym bezpieczniej możemy się czuć! Jeśli biuro księgowe nie chce przekazać szczegółów dotyczących polisy, to możemy mieć wątpliwości, co do ich rzetelności. Jeśli bowiem US dopatrzy się błędów wykonanych przez biuro rachunkowe, to karę poniesie właściciel firmy, a odzyskanie pieniędzy od biur rachunkowego wcale nie będzie proste.

Sprawdź kompetencje księgowego

Odpowiednie kompetencje to podstawa. W końcu chcemy powierzyć danej osobie najważniejsze informacje skarbowe i oczekujemy w zamian rzetelności. Prowadzenie książki przychodów i rozchodów, ewidencja, rozliczenia z US, rozliczenia z ZUS  - wszystko to wymaga sporej wiedzy, która poparta powinna być imiennym certyfikatem wydanym przez Ministra Finansów. Księgowy powinien posiadać bowiem odpowiednie wykształcenie, a także zdać państwowy egzamin, dzięki któremu może pracować w zawodzie.

Warto sprawdzić nie tylko kompetencje księgowego, ale też poczytać opinie o usługach danego biura. W końcu nawet osoby mogące poszczycić się doskonałym wykształceniem, mogą okazać się niedokładne lub niegodne zaufania. Poświęć na wybór biura księgowego trochę czasu! Dzięki temu uda Ci się uniknąć rozczarowań i otrzymasz usługi najwyższej jakości.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz