Artykuł sponsorowany

Jak uzyskać licencję na pilota?

Jak uzyskać licencję na pilota?

Uzyskanie licencji na pilota bywa coraz częstszym marzeniem, aczkolwiek jej zdobycie bywa nie takie łatwe, jak mogłoby się wydawać. Przede wszystkim uzyskanie licencji na pilota jest dość czasochłonne, jak i kosztowne. Oczywiście, aby je zdobyć, konieczne jest przejście szkolenia, które składa się z kilku poziomów. Jak zostać pilotem? Co musimy o tym wiedzieć? O tym w naszym artykule. Zachęcamy do przeczytania.

Uzyskanie licencji pilota turystycznego

Aby uzyskać licencję pilota turystycznego, musimy spełniać kilka z warunków, które są minimalnym wymogiem. Zaliczamy do nich konieczność ukończenia 16 lat, przynajmniej 2 klasy gimnazjum, a także pozytywne oświadczenie lekarskie. To wszystko wystarczy nam do starania się o licencję pilota turystycznego.

Samodzielne loty

Pierwszy krokiem jest zdobycie licencji pilota PPL. Przede wszystkim jest to związane ze zdobyciem wiedzy na temat prawa lotniczego, o budowie samolotu, meteorologii, nawigacji, zada lotu, jak i łączności. Po zakończeniu tego etapu osoba ubiegająca się o taką licencję, musi przystąpić do egzaminu wewnętrznego w szkole. Jeśli egzamin zostanie zaliczony pozytywnie, taka osoba przechodzi do etapu praktycznego, czyli do lotów, na które się składa 45h z instruktorem. Oprócz tego warto także dodać, że w międzyczasie należy postarać się również o świadectwo radiooperatora.

Uzyskanie licencji na pilota oferuje Aeroklub Ziemi Lubuskiej. Zdecydowanie warto zapoznać się z szeroką ofertą, jaką oferuje powyższe przedsiębiorstwo, gdyż jest ona bardzo różnorodna. Możemy być pewni, że decydując się na szkolenie w tym miejscu, nie będziemy zawiedzeni.

Kolejnym etapem są loty nocne

Zdobycie takiej licencji nie pochłonie wcale tak dużo czasu. Oczywiście, jeżeli powyższa licencja satysfakcjonuje potencjalnego pilota i jeżeli w najbliższym czasie nie będzie chciał się dalej doszkalać. Gdy jednak pragniemy latać nie tylko przy doskonałej pogodzie, możemy zrobić licencję pilota lotów nocnych z widocznością VFR NOC. Tutaj przy locie mamy posiłkować się widocznością ziemi lub świateł w terenie. Szkolenie trwa 5-10 godzin.

Loty z przyrządami to kolejny etap

Kolejny etap to licencja IR, która składa się z uprawnień do lotów z przyrządami. Pozwala ona na latanie także w ograniczonych warunkach metrologicznych. Tutaj również mamy teorie oraz praktykę. Zakres tematyczny jest podobny co na poprzednim etapie, tylko z bardziej rozbudowaną wiedzą, czyli: prawo lotnicze, meteorologia, łączność, radionawigacja, wyposażenie samolotu z elektroniką oraz aspekt psychologiczny – człowiek ze swoimi ograniczeniami. Po zaliczeniu teorii można przystąpić do części praktycznej.

A także loty samolotami wielosilnikowymi

Kolejnym uprawnieniem, które musi każda osoba ubiegająca się o licencję, jest licencja MEP(L), czyli loty samolotami wielosilnikowymi. Takie szkolenie teoretyczne zajmuje około siedmiu godzin, a szkolenie praktyczne minimum sześć. Ten etap kończy się egzaminem państwowym.

Na sam koniec przyda się kilka słów podsumowania. Jak możemy zauważyć, istnieje kilka etapów, przez które musimy przejść, aby uzyskać licencję na pilota turystycznego. Trochę inaczej sprawa wygląda, jeśli chodzi o zostanie zawodowym pilotem, aczkolwiek w tym artykule przybliżyliśmy sobie kwestię zostania pilotem turystycznym. Mamy nadzieję, że nasz artykuł okazał się dla Ciebie przydatny.

Opracowanie:
Zielona Góra, Przylep-Skokowa 18
tel. 68 321 30 10
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz

Warto przeczytać

Wyszukaj firmy z branży