Jak ubierać się do biura?
Czym jest biurowy dress code?
Dress code to zbiór zasad, który określa to, w jaki sposób dostosować ubiór do okazji. W przypadku pracy w biurze wytyczne zwykle obejmują formalny styl odzieży oraz odpowiednią jej długość. Kobiety nie powinny nosić krótkich spódniczek i mocnych dekoltów, a mężczyźni krótkich spodni oraz sportowych koszulek. Tak naprawdę dress code w dużej mierze zależy od miejsca pracy. W niektórych biurach można bez obaw pojawić się w koszulce z nadrukiem ulubionej kapeli, w innych konieczne będzie założenie koszuli z długim rękawem lub klasycznego sweterka.
Wygodnie i z klasą? To możliwe!
Jeśli chodzi o komfort, duże znaczenie ma jakość materiału. Szorstki i nieprzyjemny w dotyku może podrażniać skórę i powodować dyskomfort, dlatego najlepiej sięgać po miękkie i delikatne tkaniny. Unikaj również sztucznych materiałów, w których możesz się nadmiernie pocić. Twoja skóra powinna oddychać, a syntetyczne tkaniny sprawią, że poczujesz się jak w foliowym worku. Najważniejsze jest kupowanie ubrań wysokiej jakości np. w Zuzanna Butik, który prowadzi sprzedaż internetową. Jeśli ubrania są wykonane z przyjemnej tkaniny, nawet koszula może być wygodna! Warto kupić kilka prostych sukienek i bawełnianych bluzek, które w połączeniu z modną torebką stworzą zestaw z klasą i jednocześnie wygodny.
Dlaczego warto przygotować outfit dzień wcześniej?
Przygotowanie sobie ubrań dzień wcześniej to pewność, że nie popełnisz modowej wpadki. Każdemu z nas zdarzyło się wstać zbyt późno lub za długo szykować do wyjścia. W pośpiechu możemy ubrać na siebie coś, czego nie wypada nosić w biurze. Każdego wieczoru przeszukuj sobie zestaw, który ubierzesz następnego dnia. Dzięki temu zaoszczędzisz również sporo czasu i w spokoju zjesz śniadanie lub wypijesz poranną kawę. Sporo czasu może zajmować nie tylko wybranie stroju, ale również jego wyprasowanie. Niektórzy już w weekend przygotowują sobie stylizacje na cały tydzień, aby w ciągu dni roboczych zająć się tylko tym, co istotne w pracy. Pamiętaj, że wygląd to wizytówka każdego człowieka i zawsze powinien być schludny oraz dopasowany do okazji!