Artykuł sponsorowany

Jak sprawnie dystrybuować ulotki?

Jak sprawnie dystrybuować ulotki?

Wydawać by się mogło, że reklama na ulotkach to relikt przeszłości, jednak faktycznie rozprowadzanie ulotek, jako rodzaj marketingu, ma się zupełnie dobrze. Jeżeli kogoś zapytać, czy chciałby otrzymywać ulotki reklamowe, to raczej odpowiedź byłaby odmowna. Niezwykle trudno jest dystrybuować ulotki, ponieważ konkurencja jest ogromna i to we wszystkich działach handlu i usług. Jakie są sposoby ich rozprowadzania?

Jak są sposoby na rozprowadzanie ulotek?

Aktualnie dystrybucja ulotek reklamowych jest jedną ze skuteczniejszych strategii marketingowych. Reklamowanie marki za pomocą ulotek odbywa się na kilka sposobów. Jeden z tych, które najbardziej rzucają się w oczy, to podawanie ulotki do ręki. Taka praktyka zazwyczaj ma miejsce tam, gdzie przebywa duża liczba ludzi. Są wiec to ulice, centra handlowe albo teren wokół dużych zakładów pracy.

Następny sposób to wkładanie ich do skrzynek pocztowych, które produkowane są w takich miejscach, jak METAKO, i według norm posiadają takie otwory wlotowe, że możliwe jest tam umieszczenie nie tylko pojedynczej ulotki, ale również folderu reklamowego.

Inny sposób dystrybucji również polega na umieszczaniu ulotki skrzynce, jednak na zasadzie przesyłki zaadresowanej konkretnie do danej osoby. Wtedy dystrybucją zajmuje się poczta. Jest to sprawa umowy między pocztą lub inną firmą kurierską a danym reklamodawcą.

Bardzo często ulotki pozostawiane są w miejscach ludzkich skupisk, takich jak sklepy, kluby, kawiarnie czy księgarnie, gdzie leżą zazwyczaj blisko wejścia lub kasy i czekają, aż ktoś okaże zainteresowanie ofertą tam przedstawioną. Nie jest prawdą, że wszystkie ulotki trafiają do kosza. Część z nich trafia tam, gdzie powinny, czyli do osób, które w danej chwili mają zapotrzebowanie na dany rodzaj towaru czy prezentowanej usługi. Im więcej ich się rozprowadzi, tym większa szansa, że znajdą się ludzie zainteresowani ofertą. Ponadto niektóre ulotki rozprowadzane są niedaleko punktów, które świadczą usługi. Wtedy dodatkową zachętą jest na przykład rabat otrzymywany za okazaniem tej właśnie reklamy.

Dlaczego ulotki są taki popularne?

Dystrybucja ulotek zazwyczaj dotyczy firm lokalnych, mających siedziby stosunkowo niedaleko rynku zbytu. Czasem bywa najlepszym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów. Dobrze skonstruowana ulotka reklamowa jest sposobem na zapamiętanie marki przez klienta. Nawet jeżeli w danej chwili nie ma on potrzeby skorzystania z oferty, to w przypadku dobrze zaprojektowanej reklamy przypomni sobie o niej później.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz