Artykuł sponsorowany

Jak skutecznie naprawić reduktor gazu?

Jak skutecznie naprawić reduktor gazu?

Samochodowa instalacja LPG składa się ze zbiornika gazu i jego osprzętu, elektromagnetycznego zaworu odcinającego, regulatora przepływu, wlewu paliwa, a także reduktora. W poniższym artykule opisujemy zadania tego ostatniego wraz ze wskazówkami, jak odpowiednio dobrać go do naszego samochodu. Przybliżymy też podstawowe kwestie związane z wymianą tego komponentu.

Rola i dobór reduktora gazu

Reduktor w instalacji LPG realizuje kilka zadań. To on zmienia stan mieszaniny propanu butanu z ciekłego w gazowy. Ponadto redukuje ciśnienie gazu oraz doprowadza do nagromadzenia się ilości umożliwiającej prawidłową pracę silnika. Jednocześnie odpowiada za zabezpieczenie paliwa przed wypływem podczas postoju samochodu. Ze względu na tak istotną rolę, komponent należy poddawać dokładnemu sprawdzaniu podczas regularnych przeglądów w warsztacie samochodowym takim jak Auto-Gaz we Wrocławiu. Warto przy tym zwrócić uwagę, że kluczowe dla jego prawidłowego działania będzie odpowiednie dopasowanie do konkretnego pojazdu.

Kryteria doboru obejmują instalację LPG w danym aucie oraz moc silnika. Ze względu na ścisłą współpracę parownika z jednostką napędową należy pamiętać, że modele o małej pojemności nie sprawdzą się w silnikach o dużej mocy. W takim przypadku nadmierne obciążenie doprowadzi do oszronienia, ponieważ paliwo nie będzie w stanie zmienić swojej postaci, a w konsekwencji także do przerwania jazdy. W instalacjach gazowych czwartej generacji spotykamy reduktory jednostopniowe, w starszych wariantach optymalnym rozwiązaniem są elementy dwustopniowe. Cena komponentu w zależności od rodzaju oraz producenta mieści się w przedziale od 150 do 300 złotych.

Wymiana reduktora w serwisie

Ze względu na bezpieczeństwo naszego pojazdu, powinniśmy regularnie poddawać go przeglądom okresowym. Instalacja LPG nie stanowi tu wyjątku. Eksperci radzą, by sprawdzać jej stan raz w roku lub co każde 10–15 tysięcy kilometrów, ale dla utrzymania układu w pełnej sprawności, serwis powinniśmy odwiedzać przed rozpoczęciem sezonu zimowego oraz na wiosnę. Odpalanie samochodu na gazie w tym okresie jest dla parownika niezwykle szkodliwe.

Podczas takiej wizyty kontrolnej mechanik szczególną uwagę poświęci właśnie temu komponentowi. Jeśli wskaże, że konieczna jest wymiana reduktora, powinniśmy natychmiast zlecić to specjalistom. Przy normalnym zużyciu następuje to po przejechaniu od 50 do 100 tysięcy kilometrów, ale ostatecznie decydują o tym czynniki takie jak styl jazdy, jakość paliwa, rodzaj silnika, a także typ instalacji. Wymiana stanowi także skuteczny sposób usuwania usterek instalacji gazowej. Odkładanie takiej decyzji w czasie stanowi przy tym zagrożenie podczas podróżowania zarówno dla naszego auta, jak i nas samych.

Opracowanie:
Wrocław, Lutyńska 42
tel. 501 817 677
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz

Warto przeczytać